Od redakcji: Trzecia z serii na temat wpływu COVID – 19 na społeczności kolorowe oraz odpowiedzi mające na celu poprawę równości w zdrowiu. Kliknij tutaj , aby przeczytać część pierwszą i tutaj w drugiej części.

Jeśli istnieje srebrna podszewka COVID – 19, oznacza to, że wymagało to od nas zajęcia się ogromnymi różnicami w opiece zdrowotnej, w szczególności różnicami rasowymi i etnicznymi . Pracuję nad różnicami w opiece zdrowotnej od ponad dwóch dekad, ale nigdy nie widziałem, aby nasz system opieki zdrowotnej działał tak szybko. W całych Stanach Zjednoczonych pracownicy służby zdrowia starali się wypełnić luki i lepiej zrozumieć, dlaczego COVID – 19 nieproporcjonalnie wpływa na społeczności kolorowe i imigranci – i rzeczywiście każdy, kto boryka się ze społecznymi determinantami zdrowia, takimi jak brak mieszkania, brak bezpieczeństwa żywnościowego i dostęp do dobrej edukacji.

Kluczowa lekcja: Doświadczenie życiowe powinno kierować zmianą

Przyjechałem do tego kraju jako nielegalny imigrant, kiedy byłem 13 lat. Angielski nie był moim pierwszym językiem. Moja mama była samotną, nastoletnią matką, a mojego ojca widziałem tylko dwa razy w życiu. Moje dzieciństwo było wypełnione traumą, o której słyszymy od wielu naszych pacjentów: przemoc w rodzinie, narkomania, problemy ze zdrowiem psychicznym, opieka zastępcza i inne. Możesz sobie zatem wyobrazić, że to wszystko jest dla mnie niezwykle osobiste i kieruje mną do pracy, którą wykonuję jako dyrektor Disparities Solutions Center w Massachusetts General Hospital.

Jeden klucz lekcja jest taka, że ​​nic nie zastąpi przeżywanego doświadczenia. Potrzebujemy ludzi z przeżywanym doświadczeniem, aby pomogli przeprojektować nasze systemy opieki zdrowotnej, abyśmy mogli opiekować się wszystkimi naszymi pacjentami, i pomogli wyobrazić sobie gotowość na wypadek przyszłych wydarzeń, takich jak COVID – 19 pandemia. Nasze zespoły opieki zdrowotnej powinny rutynowo obejmować osoby ze społeczności, które są najbardziej narażone na nierówności zdrowotne. Obecnie nasz system opieki zdrowotnej jest domyślnie zaprojektowany dla osoby anglojęzycznej, która jest kompetentna w dziedzinie zdrowia i posiada umiejętności cyfrowe oraz ma dostęp do komputerów i / lub smartfonów – ponieważ to ona projektuje nasze systemy. Ponieważ pracujemy nad zmianą w oparciu o wnioski wyciągnięte z pandemii COVID – 19 i tych, których będziemy nadal się uczyć, musimy zachować pamiętając o tym.

Jeśli jesteś członkiem społeczności najbardziej dotkniętych pandemią, możesz pomóc, dzieląc się swoimi doświadczeniami – co zadziałało, a co nie – i opowiadając się za zdrowiem instytucje opiekuńcze, przywódcy społeczności i za pośrednictwem mediów społecznościowych w celu rozwiązania problemu COVID – 19 różnice w opiece zdrowotnej. Te, które opisuję poniżej, to wspólne tematy ze szpitali, z którymi pracowaliśmy, a także to, co widzieliśmy w naszym własnym systemie opieki zdrowotnej.

Podejmij wymagane kroki budować zaufanie społeczności

Zaufanie jest kluczem do przekazywania wiadomości o zmniejszaniu rozprzestrzeniania się i wpływu COVID – 19 rezonują ze społecznością. Ale zaufanie jest często kształtowane przez wydarzenia historyczne. Organizacje opieki zdrowotnej muszą dogłębnie przyjrzeć się sposobom, w jakie wydarzenia historyczne doprowadziły do ​​nieufności w społecznościach, którym służą. Posłaniec do każdej społeczności musi być zaufanym członkiem społeczności, a działania informacyjne muszą mieć miejsce w społeczności, a nie tylko w placówce opieki zdrowotnej.

Zainwestuj czas w pokonywanie barier językowych

Integracja tłumaczy podczas wizyty lekarskiej, osobiście lub za pośrednictwem platformy wirtualnej, nie jest łatwa. W rzeczywistości nie jest to intuicyjne w większości systemów opieki zdrowotnej w USA. W MGH widzieliśmy to dzięki systemowi interkomu używanemu do bezpiecznej komunikacji z naszymi hospitalizowanymi pacjentami z COVID oraz platformie wirtualnych wizyt używanej w warunkach ambulatoryjnych. Dodanie zewnętrznego tłumacza medycznego do tych systemów okazało się wyzwaniem. Pomogły opinie rady tłumaczy i dwujęzycznych członków personelu, którzy brali udział w przeprojektowaniu przepływu pracy, platform telezdrowia i elektronicznej dokumentacji medycznej.

Zapewnienie dostępności materiałów edukacyjnych w wielu językach wykracza poza ich tłumaczenie . Musimy także wykazać się kreatywnością dzięki modalnościom przyjaznym dla zdrowia, takim jak filmy, aby pomóc ludziom zrozumieć ważne informacje. Idealnie byłoby, gdyby nasza siła robocza obejmowała dwujęzycznych pracowników służby zdrowia i personel, który potrafiłby porozumiewać się z pacjentami w ich własnym języku. W przeciwnym razie kluczowe znaczenie ma integracja tłumaczy z przepływem pracy i platformami telezdrowia.

Zrozum, że społeczne determinanty zdrowia nadal mają wpływ 80% COVID – 19 wyniki zdrowotne

COVID – 19 nieproporcjonalnie wpływa na osoby, które są podstawowymi pracownikami pierwszej linii i które nie mogą pracować w domu, nie mogą poddawać kwarantannie poprzez izolację, i zależą od transportu publicznego. Więc tak, społeczne determinanty zdrowia nadal mają znaczenie. Jeśli zajęcie się uwarunkowaniami społecznymi wydaje się przytłaczające (na przykład rozwiązanie problemu niedoboru tanich mieszkań w Bostonie), być może nadszedł czas, abyśmy zmienili to wyzwanie. Zamiast zakładać, że ciężar rozwiązania kryzysu mieszkaniowego spoczywa na systemie opieki zdrowotnej, pytanie naprawdę powinno brzmieć: w jaki sposób zapewnimy opiekę pacjentom, którzy nie mają mieszkania i mieszkają w schronisku lub surfują na kanapie z przyjaciółmi i rodziny lub mieszkasz w tanich hotelach lub motelach?

Wykorzystaj dane rasowe, etniczne i językowe, aby skoncentrować wysiłki na łagodzeniu skutków

Poświęć czas na poprawę jakości danych dotyczących rasy, pochodzenia etnicznego i języka w systemach opieki zdrowotnej. Ponadto stratyfikacja wskaźników jakości według tych danych demograficznych pomoże zidentyfikować dysproporcje zdrowotne. W MGH już posiadanie tej podstawy było kluczem do szybkiego opracowania tablicy rozdzielczej COVID – 19, która identyfikowała w czasie rzeczywistym dane demograficzne pacjentów z COVID – 19 piętra szpitalne. W pewnym momencie podczas naszego pierwszego wzrostu ponad 50% naszych pacjentów na oddziałach COVID potrzebowało tłumacza, ponieważ większość pochodziła od imigranta w większości Społeczności w okolicach Bostonu w Chelsea, Lynn i Revere. Informacje te były kluczowe dla naszych strategii łagodzenia skutków i pomogłyby w informowaniu każdego systemu opieki zdrowotnej.

Zajmij się kwestiami prywatności i imigracji

W przeważającej mierze nasi pracownicy ośrodków zdrowia, tłumacze ustni i obrońcy imigracji mówią nam, że pacjenci imigranci niechętnie uczestniczą w wirtualnych wizytach, zapisują się na naszym portalu dla pacjentów lub przychodzą do naszej placówki opieki zdrowotnej, ponieważ boją się, że będziemy swoje dane osobowe w Immigration and Customs Enforcement (ICE). Współpracowaliśmy z multidyscyplinarną grupą i naszym radcą prawnym, aby opracować skrypt o niskim poziomie umiejętności czytania i pisania w wielu językach, który opisuje tym pacjentom, w jaki sposób chronimy ich dane, dlaczego jesteśmy prawnie zobowiązani do ich zabezpieczenia (HIPAA) oraz w jakim scenariuszu podzieliłby się tym z organami ścigania (jeśli istnieje ważny nakaz lub orzeczenie sądowe).

Dodatkowe strategie obejmują edukowanie usługodawców w celu uniknięcia dokumentowania statusu imigracyjnego pacjenta oraz edukację pacjentów w zakresie ich praw i ochrona na mocy konstytucji Stanów Zjednoczonych. Krótko mówiąc, odnosi się to do pierwszego punktu tworzenia zaufania między organizacją opieki zdrowotnej a społecznością, której służy.

Sprawiedliwa opieka to podróż, a nie pojedynczy cel. Tylko podejmując kluczowe kroki w tym kierunku możemy mieć nadzieję, że to osiągniemy, korygując kurs nowymi lekcjami wyciągniętymi z tej pandemii.