• Na zadane w trakcie badania, czy w trakcie nauczania nauczyciela zmieniło się samopoczucie uczniów, 38 proc. stwierdziło, że się pogorszyło
  • Badanie przez szkołę 2.0 pokazuje, że im starszy uczeń, tym gorzej znosi izolację i zdalne nauczanie
  • Dwoma głównymi czynnikami wpływającymi na pogorszenie się samopoczucia wśród uczniów był ograniczony kontakt lub brak kontaktu z rówieśnikami i płatności materiałem materiałem szkolnym
  • proc. słuszność, że nie posiada wystarczających warunków do nauki zdalnej
  • Około 50 proc. uczniowie na każdym alfabetycznym przekuwaniu na niezadowalającą pomoc psychologiczną oferowaną przez ich szkołę
  • Więcej informacji można znaleźć na stronie głównej Onet.pl

Podczas badań uczniów pytano o ich samopoczucie, o rozwiązywanie problemów, co im najbardziej doskwiera podczas nauki zdalnej, z czym się zmagają.

Na pytanie, czy w trakcie nauczania zmieniło się samopoczucie uczniów, 38 proc. stwierdziło, że się pogorszyło.

– W naszym wzięło wzięło udział 20 tys . uczniów. Ciężko wyobrazić sobie jakąś kolejność osób uzyskalibyśmy pytając całą społeczność szkolną – mówi Julian Wąsek ze Szkoła 2.0.

– Przyjmując, podawanych danych, że w Polsce jest

ponad 3,4 mln uczniów w wieku 15 – 19 łac , przy zachowaniu 38 proc. odpowiedzi, że samopoczucie zmieniło się na gorsze, uzyskalibyśmy ponad 1,2 mln dzieci i młodzieży, na których samopoczucie zdalne nauczanie wpłynęło negatywnie – zaznacza, podkreślając, że aż 36 proc. badanych nie było wstanie wskazać zmian.

Szkoła 2.0 przygotowała “Raport o stanie zdrowia psychicznego uczennic i uczniów” Szkoła 2.0 przygotowała „Raport o stanie zdrowia psychicznego uczennic i uczniów” – Szkoła 2.0 / Materiały prasowe

Jak czytamy w raporcie, pozytywnym skutkiem związanej z pandemią związanej z pandemią COVID – 19 jest to, że w aż 24 proc. „Och samopoczucie dzieci i młodzieży uległo poprawie . Siedem procent badanych punktów, że zdalne nauczanie nie miało wpływu na ichoczoczucie.

Co ważne, badanie pokazuje, że im starszy uczeń, tym gorzej znosi izolację i zdalne nauczanie.

Osoby z rocznika 2003 i 2004 przez pierwsze dwa Lata liceum nie wyjechały na żadną klasową wycieczkę, co rodzi problem z integracją klasy, o którą ciężko, gdy przez dwa lata wspólnej edukacji uczniowie mają ze sobą realny kontakt przez niecałe 9 miesięcy. W tego dnia tradycyjna nauka, nieobciążona miejsce epidemia, ciąg dalszy tylko w pierwszym semestrze 2019 / 2020. Początek roku roku roku dzieci i młodzież w szkole szkolili w maseczkach, z zachowaniem dystansu i nakazem ciągłej dezynfekcji.

Twórcy oceny podkreślają, że za każdą przedstawioną przez nich osobę kryją się dzieci, osoby, które oceniają swoje samopoczucie na skali od 1 do 10 na 5, 32 (gdzie 15 to pozytywny nastrój), przyjęto kilkanaście lat i teoretycznie w najbardziej beztroskim okresie życia.

Szkoła 2.0 przygotowała “Raport o stanie zdrowia psychicznego uczennic i uczniów” Szkoła 2.0 przygotowała „Raport o stanie zdrowia psychicznego uczennic i uczniów ”- Szkoła 2.0 / Materiały prasowe

wystąpienie samopoczucia wśród uczniów był ograniczony kontakt lub brak kontaktu z rówieśnikami. Wskazało go ponad 36 proc. badanych. Autorzy raportu, że ten problem ciężko now w trakcie pandemii, bo oprócz zamknięcia placówek oświatowych zamknięte są również np. galerie czy kawiarnie, które bardzo często były nowe miejsca młodych osób i stanowiły podstawowe destynacje początkowe integracyjnych. Dotkliwe to spotkanie było w okresie jesienno-zimowym, kiedy pogoda nowe możliwości spotkania się dworze, wyjście na rower czy spacer.

Wpływ na taki wynik mają często również badania i opiekunowie prawni dzieci i młodzieży, którzy ze względu na strach przed zarażeniem utrudniają kontakty z rówieśnikami, lub utrudniają je utrudniają. Tymczasowy strach przed zarażeniem koronawirusem tylko w dwóch procentach badanych negatywnie na ich stan zdrowia psychicznego.

Oprócz kontaktu z rówieśnikami, drugi telefon , który wpłynął na pogorszenie się samopoczucia uczniów jest płatem materiałem, co wskazało 25, 73 proc badanych.

Szkoła 2.0 przygotowała “Raport o stanie zdrowia psychicznego uczennic i uczniów” Szkoła 2.0 przygotowała „Raport o stanie psychicznego uczennic i uczniów” – Szkoła 2.0 / Materiały prasowe

„Wielokrotnieniowie są pozostawieni sami sobie z tematami do przerobienia, aw młodszych klasach rolę nauczyciela często przejmuje rodziców. Dodatkowo uczniowie nierzadko oveni są przeciętni lekcji i czasem ich trwania ”- podaje raport, a jego autorzy zaznaczają, że lekcje zdalne w szkołach ponadpodstawowych trwają najczęściej tyle ile w trakcie nauczania stacjonarnego – 45 minut, a pomiędzy nimi pomiędzy nimi, most 10 – minutowe.

Taki system pracy prowadzi do przemęczenia zwłaszcza, gdy spędza się czas przed komputerem, na ekranie którego często wyświetlane są statyczne informacje.

Raport uzupełnij, że ponad 10 proc. odpowiedzi, że nie posiada wystarczających warunków do nauki zdalnej. C młodych osób młodych osób z rodzeństwem, które również jest w wieku szkolnym i także odbywają się lekcje zdalne. Problemem jest także dostęp do stabilnego łącza internetowego.

W trakcie prowadzonego przez Szkołę 2.0 badania zapytano jego uczniów, czy potrzebowali w okres nauki zdalnej skorzystać ze specjalistycznej pomocy.

– Zdajemy sobie sprawę, że wyniki tego badania nie dają w 100 proc. realnej odpowiedzi, ponieważ młodzi ludzie sami oceniali, czy strony pomocy, nie robił tego psycholog lub psychiatra – mówi Julian Wąsek.

Wiel że wielu wielu uczło swoje samopoczucie negatywnie, to ponad 100 proc uczennic i 2003 procenty stwierdziło, że nie potrzebowało wsparcia wsparcia, a ci którzy jej potrzebowali, nie skorzystali z niej.

Autorzy pracy na dwa lata, które mają mieć wpływ na taki wynik . Pierwszy to wstyd i piętnowanie korzystania z pomocy ekspertów. – Wielokrotnie w odpowiedziach otwarte docierały do ​​nas, że porady z pomocy psychologicznej wstydliwe, takie osoby są komentuje później wytykane palcami i wyśmiewane – Niestety obserwujemy ciągłą degradację problemów psychicznych i nietraktowanie problemów ze zdrowiem psychicznym poważnie.

Szkoła 2.0 przygotowała “Raport o stanie zdrowia psychicznego uczennic i uczniów” Szkoła 2.0 przygotowała „Raport o stanie zdrowia psychicznego uczennic i uczniów” – Szkoła 2.0 / Materiały prasowe

Raport pokazuje niepokojącą rzecz – brak rodzaju placówek oświatowych nie zapewnia zadowalającej uczniów psychologicznej. Około 50 proc. uczniowie na każdym poziomie edukacji, zakup od zakupu placówki, wskazywało, że pomoc psychologa oferowana przez szkołę miejskie w przedziale od zero do punktów na skali 0 – 15, gdzie 10 uzupełnienie na pełną satysfakcję z otrzymanego wsparcia. Zalety od sześciu do 20 proc. dzieci i młodzieży w zależności od oferty szkoły, oferowaną pomoc na 10.

Uczniowie biorący udział w badaniu zostało poproszeni o odpowiedzi na pytania otwarte, byiti, co najbardziej doskwiera im w zdalnym nauczaniu . Brak kontaktu z rówieśnikami, overload materiałem, zwracali uwagę na swoje zdrowie fizyczne – ból głowy, kręgosłupa, to czas spędzania czasu przed komputerami bez możliwości ruchu.

Dodatkowo coraz większy stres wywołują odpowiedzi ustne, kartkówki czy sprawdziany, ponieważ ponieważ nauczyciele często oskarżają uczniów o wydajnościodzielną pracę, bez braku jajecz. Strach wywołują również myśli o egzaminie ósmoklasisty, maturze oraz innych testach, do których uczennice i uczniowie będą podchodzić w najbliższym czasie.

„Młodzieży brakuje motywacji do nauki, osoby wiele czuje, że stanęło w miejscu i nie może ruszyć do przodu. Ankietowani tęsknią za szkołą i normalnością ”- czytamy w raporcie.

wyrozumiałości ze strony nauczycieli. Ucz ennice i uczniowie mają zbyt dużo zadań, które muszą być przygotowane, przez co brakuje czasu na odpoczynek.

Problemem, który został wskazany w raporcie , jest również częste dehumanizowanie dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. „Nauczyciele często podchodzą do nich w sposób zero-jedynkowy. Wystarczy spóźnić się na lekcję dwie minuty, przez realne problemy z łączem, a otrzymuje się spóźnienie, a nierzadko również nieobecność ”- piszą autorzy raportu zaznaczając, że nauczyciele często postrzegają całą klasę przez pryzmat, którzy nie uczestniczą w lekcjach, czy oszukują podczas sprawdzianów czy wykonywanych zadań. Zapominają, że faktycznie może nie działać komuś mikrofon, kama, albo może wystąpić problem z łączem internetowym.

– Przyznam szczerze, że za każdym razem, gdy otwieram ten raport, bardzo mnie na przytłacza. Przytłacza mnie dlatego, że sam jestem jestem uczniem i mam czas, że za każdą cyfrą, za każdym słupkiem na wykresie kryją się faktyczni młodzi ludzie. Młodzi ludzie tacy jak ja, młodzi ludzie, którzy w obszarach do mnie dużo ciężej znoszą zdalne nauczanie – komentuje Julian Wąsek.

– Skala problemu, którą otrzymałem analizując wyniki badań, przekroczyła kilkukrotnie do czego się spodziewałem. Najbardziej chyba dobiła mnie ocena stanu psychologicznej w szkole. Powinna to być pierwsza deska ratunku, z którego każdy, kto znajduje się w pożsie, może skorzystać, a niestety bardzo często nie spełniają oczekiwań – uzupełnienie, podkreślając, że Szkoła 2.0 planuje projekt na celu celu weryfikowanie szkół przyjaznych oraz ich zdrowiu psychicznemu oraz ich zdrowiu psychicznemu oraz nagradzania tych, które są w tym aspekcie modele do naśladowania.

Wąsek ma nadzieję, że przygotował raport w końcu coś realnie zmieniającego. – Chyba nikt z nas nie ma wzrostu, że sytuacja epidemiczna zmusi nas do pozostania w domach jeszcze przez kilka miesięcy. Dlatego uważam, że jeżeli nie chcemy mieć masowej plagi depresji, prób samobójczych, czy samookaleczania, trzeba dołożyć starań, aby stan zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży uległ poprawie. Jako Szkoła 2.0 swoją cegiełkę dołożymy – zapewnia.

Dane korygujące:

30 marca 2021, 12: 48

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem? Masz ciekawy temat? Napisz do nas! Listy od czytelników już wielokrotnie nas zainspirowały, a na ich podstawie powstały teksty. Wiele listów publikujemy w całości. Wszystkie znajdziecie

tutaj.

Czytaj dalej … %% custom_html1 %%