Opakowanie produktu to warstwa interakcji między produktem a klientem. Służy do użytecznej funkcji przechowywania i zabezpieczania produktu, jednak również musi przyciągać wzrok na produkt na zatłoczonej półce lub w sklepie internetowym. Aby odstąpić od wszystkich rywalizujących wyborów, musi nas poinformować o tym, co wyróżnia produkt.

W ostatnich latach pojawiła się tendencja w projektowaniu opakowań produktów w kierunku minimalizmu, z wyraźnymi i schludnymi wzorami tłumiącymi hałas nadmiar wyboru na regałach. Teraz trudniejsze warunki ekonomiczne i zwiększona konkurencja prowadzą do przywrócenia stosowania silniejszych wzorów i ilustracji w celu rozwinięcia silniejszego związku psychologicznego z klientem i odstania od konkurentów. W tym roku gromadzimy siedem trendów wzorniczych, na które należy zwrócić uwagę w tym roku na opakowaniach produktów.

01 Natura

Zdjęcie 1 z 3

Packaging trend (Źródło zdjęcia: Darling Clementine) Packaging trend

Płaskie inspirowane naturą wzory i ilustracje nadal są

Packaging trend

Zdjęcie 2 z 3

Packaging trend

Żywe, ziemiste kolory i detale sprawiają, że herbaty Pukka wyróżniają się na półce (Źródło zdjęcia: Pukka Herbs )

Packaging trend Packaging trend

Zdjęcie 3 z 3

Packaging trend

Szczegółowa ilustracja i wzory tworzą bardziej maksymalizm styl (Źródło zdjęcia: Mamba Studio)
Packaging trend

)

W tej chwili każdy chce być postrzegany jako przyjazny dla przyrody, a wiele marek stara się przekazać swoje zielone kwalifikacje w swoich opakowaniach produktów. Wzory pod wpływem natury mogą sugerować naturalne, naturalne aktywne składniki żywności i kosmetyków oraz podstawową troskę o środowisko.

Podobnie jak w całym świecie projektowania, wiele z tego dzieje się dzięki płaskiemu projektowi, tak jak w Ilustracje Ukochanej Clementine do herbat Maud. Projektanci czerpią wpływ od wszystkiego, od starych ilustracji botanicznych po mocne rodzaje klasycznej tapety Martinique z liści bananowych CW Stockwella. Zieleniom i brązom towarzyszą bardziej różnorodne żywe, ale wciąż ziemiste kolory. W atrakcyjnych stylach dla herbat Pukka ,

Kosmiczna wyobraźnia nadała produktom żywą kolorystykę i wzory z powtarzającymi się motywami stymulującymi każdy smak.

Spodziewaj się również powrotu do bardziej szczegółowych wzorów i ilustracji. Przykłady takie jak Packaging trend Zasada Mamba Studio dla kawy La Selva ujawnia powrót do wzór maksymalistyczny, którego więcej później. Oczywiście, jeśli produkt jest prezentowany jako zielony i naturalny, dla niezawodności najlepiej zastosować styl z materiałów pochodzących z recyklingu i recyklingu.

02 Kształty geometryczne

Zdjęcie 1 z 2

Packaging trend

Ogromne żywe linie zbliżone do geometrii w tym projekcie opakowania dla macarons (Źródło zdjęcia: Laduree)

Zdjęcie 2 z 2

Drobniejsze linie na tych mydełkach dają praktycznie plemienna surowość (Źródło zdjęcia: London Fields Soap Company)

Packaging trend

Choć nie jest to nowy wzór, użycie geometrycznych kształtów w stylu opakowania produktu jest nadal silne w 2020 r. Spodziewaj się, że kształty te staną się odważniejsze i będą obsługiwać bardziej ekstremalne pomiary w ciemniejszych aplikacjach monochromatycznych, aby się wyróżnić.

Może to wynikać z przybliżenia grubszych linii, z mniejszym powtarzaniem wzoru, takiego jak na opakowaniu dla różnorodności macaronów francuskiego cukiernika Ladurée, które podziwiają Carven, wykorzystując tradycyjną zieloną markę tego domu w stylu grube, żywe paski. I odwrotnie, użycie wyjątkowo cienkich linii w czerni i bieli może dać efekt Art Deco lub być może plemienny, który przekazuje surową energię i bardziej naturalną estetykę w opakowaniu opracowanym przez One Darnley Road dla London Fields Soap Business.

03 Tekstury

Zdjęcie 1 z 2

Packaging trend

Odejdź wycięte kształty rozwinąć obraz jaskini na tym nagradzanym opakowaniu produktu (Źródło zdjęcia: Secretos del Agua)

Zdjęcie 2 z 2

Teksturowana butelka sake DNP oferuje plastik o najwyższej jakości szkła (Ima ge kredyt: Dai Nippon Printing)

)

Wzór można opracować poprzez fakturę wraz z kolorem i ilustracją. Jest to coś, co widzimy bardziej, gdy marki wciąż wypróbowują materiały opakowaniowe. Teksturowane wzory mogą dać w pełni rozwinięty, zaawansowany efekt. Wycinane okna oferują możliwość tworzenia wzorów, które eksponują sam przedmiot, lub tworzenia warstwowych wzorów, które wywołują twórcze efekty. Studio Meteorito zostało nagrodzone na Pentawards 2019 za warstwowy styl opakowania na świąteczny prezent Secretos del Agua. Opakowanie przedstawia historię celu marki i wykorzystania wody poprzez układanie wykrojników w celu uzyskania głębokości i wrażenia groty jako naturalnego źródła wody.

Wzory teksturowane mogą również zmienić odczucie podłoża opakowaniowego. Japońska DNP użyła czarnej matowej poliolefiny zawijane z teksturowanym wzorem, aby zaoferować plastikowi wrażenie szkła o wysokiej jakości w ich butelkach ze względu na Awanama. Wykorzystali wzór przypominający tradycyjny japoński kieliszek do szkła Satsuma Kiriko, aby rozwinąć poczucie dziedzictwa i wysokiej klasy, a jednocześnie działać jako bariera blokująca światło, aby przedłużyć żywotność napoju wewnątrz. Pomysłowy projekt zdobył diamentową nagrodę podczas Innowacji w zakresie pakowania produktów DOW Nagrody

Zdjęcie 1 z 3

Packaging trend

Znakowanie folii w mniej konwencjonalnych kolorach nadaje herbatom Greenfield współczesny wygląd (Źródło zdjęcia: Greenfield)

Packaging trend

Zdjęcie 2 z 3

Packaging trend

Streszczenie tęczówki wzory sprawiają, że mooncakes K11 wyróżniają się jako specjalny prezent (Źródło zdjęcia: K11)

Zdjęcie 3 z 3

Hungry Jacks użył holograficzny opakowanie produktu, aby powstrzymać złodziei

(Zdjęcie: Hungry Jacks)

Packaging trend

Zastosowanie wzorów w specjalnych kolorach wykorzystujących znakowanie folią może oślepiać przedmiot na stojaku. Metaliczne wzory w kolorze złotym i srebrnym już od dawna są używane do nadania eleganckim stylom vintage takich przedmiotów jak czekolada, jednak bardziej dynamiczne metale i holograficzne wzory mogą zainteresować młodszych klientów. Opalizujące i holograficzne wzory były najczęściej wykorzystywane w kosmetykach do pakowania produktów, ale obecnie są stosowane do wszystkich rodzajów opakowań produktów, od herbaty po frytki. Może rozwinąć współczesny, a nawet futurystyczny wygląd, szczególnie w przypadku specjalnych produktów z limitowanej edycji.

Tłoczenie folią na opakowaniu produktu herbacianego Greenfield opracowane przez Alice Macarova opracowała wygląd, który był tak wyjątkowy, jak limitowane edycje marki inspirowane lodami. Wytłoczone znaczki z podwójnym lakierowaniem w matowej i błyszczącej grze ze światłem i cieniem, aby przywołać lodowatość niezwykłej motywacji.

W Chinach księżycowe ciastka są niezbędnym prezentem podczas Festiwalu Środkowej Jesieni. Przy tak dużej konkurencji wśród producentów, użycie laserowego holograficznego znakowania folii do opracowania abstrakcyjnych tęczowych wzorów reprezentujących chropowatą powierzchnię księżyca sprawia, że ​​produkt K11 wyróżnia się jako wysokiej klasy opcja z limitowanej edycji, która wydaje się arcydziełem. Holograficzne wzory są używane do nawet najprostszych przedmiotów. W Australii Hungry Jacks (Hamburger King) użył holograficznego opakowania frytek, aby powstrzymać mewy przed ich ściśnięciem, i podniósł kupując stronę frytek do momentu godnego Insta.

05 Rozmycie

Zdjęcie 1 z 2

Mgliste gradienty zapewniają euforii Kin przyjemną atmosferę (Źródło zdjęcia: Kin)

Zdjęcie 2 z 2

Packaging trend

wizja 20/20? Viamic używa niewyraźnych zdjęć, aby zaprosić nas do fizycznego połączenia się nad butelką czerwonego wina (Źródło zdjęcia: Viamic )

Packaging trend Packaging trend

Wzór gradientu jest całkowicie cyfrowy i drukowany, a teraz jest bezpiecznie również w opakowaniu produktu. Gradienty zapewniają zainteresowanie wizualne i dynamikę bez przytłaczających informacji na opakowaniu. Coś, co wyrosło z tego wzoru, to użycie wielu gradientów lub mglistych, rozmytych wzorów w celu stymulowania stanu umysłu lub wrażeń. Puszki do Kin, serii napojów bezalkoholowych wytwarzanych z nootropów, adaptogenów i substancji botanicznych, wykorzystują ciepłe, zamglone tło, aby powtórzyć twierdzenia produktów, aby wywołać uczucie ekstazy bez bólu głowy następnego dnia. W wyglądzie wykorzystano obecny trend retro futuryzmu, aby stworzyć poczucie miłych wspomnień w połączeniu z optymistyczną wizją przyszłości.

Ingrid Picanyol etykiety na początku serii win Viam Jaume Jordà wyglądają jak rozmyte abstrakcyjne wzory, ale są tworzone tak, aby wyglądały jak obrazy na Instagramie. Poczucie tajemnicy ma na celu zaprosić nas do odłączenia się od świata online i ponownego fizycznego połączenia za pomocą butelki. Obrazy są uderzająco abstrakcyjne i zapewniają wyraźną tożsamość marki w całej odmianie.

06 Projekt maksymalistyczny

Zdjęcie 1 z 2

Packaging trend

Prosto z bajki, Forager’s Keep nie powstrzymuje się od projektowania (Zdjęcie kredyt: Orphan Barrel Bourbon Distilling Co)

Zdjęcie 2 z 2

Packaging trend

Star Union wyróżnia się maksymalistycznym stylem dla nowoczesnego wyglądu vintage (Źródło zdjęcia: Star Union Spirits)
Packaging trend

Wiele trendów, które obserwujemy, ujawnia nadrzędną tendencję do wycofywania się z obecnego zamiłowania do minimalizmu, aby nadać głośniejszy charakter stylom. Ostrzejsza konkurencja zarówno na półkach fizycznych, jak i wirtualnych wskazuje, że nazwy marek rozszerzają dyskusję, aby przyciągnąć uwagę i wzbudzić chęć lepszego zrozumienia. Myślenie o tym 81% klientów próbowało nowego produktu ze względu na opakowanie produktu , ma to sens. Minimalistyczne style wycinają śmieci, wielu klientów lubi tajemnicę, którą może wywołać bardziej skomplikowany styl pakowania, a opakowania, które składają się na deklarację, są również bardziej prawdopodobne w mediach społecznościowych.

Etykieta Szkocka Forager’s Keep opracowana przez

Greg Coulton wykorzystuje ozdobne motywy liści, aby dać cudowny, niemal bajkowy sen zabawę. Kevin Cantrell Studio zaoferował innemu producentowi napojów, Star Union, wycinane wzory, ilustracje i rodzaje pokrywające większość powierzchni na butelkach brandy, wódki i grappy, nie pozostawiając szans, że produkty pozostaną niewykryte, nawet jeśli są widoczne na miniaturze w internetowej witrynie detalicznej.

07 Ładnie ustrukturyzowane układy

Zdjęcie 1 z 2

Packaging trend

) SOSOLIFE wybiera schludną minimalistyczną metodę z odrobiną koloru (Źródło zdjęcia: Blank Corp Hong Kong )

Packaging trend Packaging trend

Zdjęcie 2 z 2

Packaging trend

I Can Spice ulepsza podstawowy schludny układ z wzorzystym tłem (Źródło zdjęcia: Dekoratio)

Packaging trend

Pomimo zwrotu maksymalizmu i bardziej wyrafinowanych wzorów, jest jeszcze wiele do powiedzenia dla minimalistycznego wzoru widzianego ostatnio z fajnymi, ustrukturyzowanymi projektami rozwijającymi niemal apatyczny projekt. To, co widzimy teraz, to minimalizm w stylu aptekarza, łączący się z jaśniejszym kolorem i wzorem, aby stworzyć coś, co jest nadal bardzo czyste, ale z mniej surowym charakterem. Ten rodzaj „minimalizmu plus” może poszczycić się prostotą i porządkiem minimalistycznego wzornictwa, ale z przyjemnością i ciepłem.

Opakowanie SOSOLIFE zaprojektowane przez Koreę Triangle Studio wykorzystuje odrobinę koloru, aby dodać kaprysu do ich inaczej bagatelizowanego opakowania produktu na ciastka, zupy i makaron . Opakowanie na słowacki asortyment przypraw I Can Spice zaprojektowany przez Dekoratio używa wyraźnej głównej etykiety, jednak na jasnym wzorzystym tle, aby nadać przedmiotowi więcej charakteru na stojaku, a jednocześnie jest łatwy do interpretować.

Ucz się więcej:

Packaging trend
Czytaj więcej