Nawet w normalnych czasach rodzice borykają się z decyzjami, jak najlepiej wspierać rozwój ich dzieci. Teraz jednak rodzice stają przed niemal bezprecedensowymi wyborami i problemami, na które nie ma jasnych rozwiązań: co zrobić, jeśli nauczanie osobiste jest lepsze dla zdrowia emocjonalnego, ale nauczanie zdalne jest lepsze dla zdrowia fizycznego? Jak dzieci mogą rozwijać umiejętności społeczne bez typowych interakcji społecznych? W jaki sposób rodzice mogą wybierać spośród środowisk uczenia się, skoro wszystkie opcje mają wyraźne wady?
Te obawy i wybory są jeszcze trudniejsze dla rodziców dzieci niepełnosprawnych, którzy należą do najbardziej wrażliwych uczniów i którzy są narażone na zwiększone ryzyko regresji podczas przerw w szkole.
Edukacja specjalna: jeden rozmiar nie jest odpowiedni dla wszystkich
Oczywiście, uczniowie otrzymujący kształcenie specjalne nie stanowią jednolitej grupy. Są w wieku od 3 do 22, uczęszczają do przedszkoli i szkół policealnych. Obejmują one uczniów z szeroką gamą łagodnych do poważnych upośledzeń poznawczych, fizycznych, społecznych, emocjonalnych i behawioralnych.
Jednak uczniowie z niepełnosprawnościami potrzebują specjalnych usług, zakwaterowania lub obu, w celu pełnego dostępu do programu szkolnego i dokonania znaczących postępów stosownie do ich umiejętności. W czasie, gdy szkoły starają się zapewnić regularną edukację w nowym i przerażającym nowym kontekście, rodzice i nauczyciele muszą również współpracować, aby wybrać i opracować odpowiednie programy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Zdalne uczenie się
Zdalne uczenie się ma dwie oczywiste korzyści. Po pierwsze, jest to najbezpieczniejszy wybór z punktu widzenia zdrowia fizycznego; może to być rzeczywiście jedyny wybór dla studentów wrażliwych z medycznego punktu widzenia. Po drugie, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo zakłócenia lub zmiany uczenia się na odległość w trakcie roku szkolnego. Uczniowie, którzy borykają się z przejściami lub lękiem, mogą odnieść korzyści ze stosunkowo przewidywalnego przebiegu uczenia się na odległość.
Jednak uczenie się na odległość wiąże się również z ryzykiem, z których niektóre są szczególnie dotkliwe dla uczniów niepełnosprawnych. Kiedy dzieci są w domu, nauczyciele mogą nie być w stanie zapewnić pewnych usług lub zakwaterowania. Praca nad niektórymi celami może być trudniejsza lub nawet niemożliwa, szczególnie te, które wymagają bliskości lub interakcji z innymi, takich jak samodzielne korzystanie z toalety lub kupowanie obiadu w szkolnej stołówce bez wsparcia osoby dorosłej.
Kształcenie zdalne wymaga również elastyczności w harmonogramie rodziców i intensywnego udziału rodziców. Nawet przy zaangażowaniu rodziców uczniowie różnią się pod względem skuteczności uczenia się na odległość. A uczniowie, którzy zmagają się z uwagą, funkcjonowaniem intelektualnym, językiem, samoregulacją lub kombinacją tych wyzwań, mogą mieć duże trudności w efektywnym uczeniu się na zdalnej platformie. Brak modeli rówieśniczych może prowadzić niektóre dzieci do regresu behawioralnego lub naukowego.
Nauka osobista
Osobiście Modele hybrydowe (połączenie uczenia się zdalnego i osobistego) oferują większość korzyści, których brakuje opcjom zdalnym. Obejmuje to środowisko społeczne z rówieśnikami oraz dostęp do usług i zakwaterowania w jak najbardziej normalnym środowisku. Uczniowie, którzy wymagają intensywnego wsparcia, usług praktycznych lub którzy pracują nad umiejętnościami specyficznymi dla środowiska szkolnego lub zawodowego, mogą potrzebować możliwości uczenia się osobistego, aby uzyskać pełny dostęp do programu nauczania.
Jednak modele osobiste niosą ze sobą jedno główne i oczywiste ryzyko: możliwość zwiększonego narażenia na COVID – 19. Wszyscy rodzice muszą uważać na tę groźną chorobę, a rodzice dzieci ze złożonymi pod względem medycznym dzieci mogą uznać takie ryzyko za niedopuszczalne, pomimo potencjalnych korzyści akademickich lub społecznych.
Prawdopodobnie rozwiną się również modele osobiste w miarę postępu pandemii. W rezultacie uczniowie będą potrzebować większej elastyczności, aby odnieść sukces w szkole fizycznej.
Co powinni zrobić rodzice?
Rodzice i wychowawcy będą musieli podejść do tego wyzwania z kreatywnością, elastycznością i współpracą. Rodzice powinni poprosić o jak najszybsze spotkanie z zespołem edukacyjnym swojego dziecka, a następnie powinni zaplanować regularne spotkania, aby monitorować postępy dziecka i aktualizować program edukacyjny w razie potrzeby. Kiedy rodzice spotykają się ze swoim zespołem, powinni rozważać każdy cel i usługę z otwartym umysłem, omawiając różne opcje, w jaki sposób można osiągnąć cel i jak można zapewnić usługę lub zakwaterowanie.
Niektóre adaptacje są łatwe: na przykład duży druk, oprogramowanie do czytania ekranu i zamiana mowy na tekst są natychmiast dostępne w zdalnym kontekście. Inne adaptacje stwarzają wyzwania, ale niekoniecznie nie do pokonania. Analityk behawioralny może na przykład zaoferować coaching za pośrednictwem połączenia wideo. Albo nauczyciel z dyplomem intensywnej edukacji specjalnej może zdalnie przeprowadzić dyskretne lekcje próbne, umieszczając w domu dziecka dwa tablety – jeden do użytku przez dziecko, a drugi jako ekran do obserwowania reakcji dziecka. Pomocnik lub wsparcie behawioralne może dołączyć do wirtualnej klasy dziecka i rozmawiać z dzieckiem lub zerwać z nim w razie potrzeby, aby zaoferować mu wsparcie.
Teraz jest czas na innowacje, a wiele szkół i rodzin odkrywają nowe, wspaniałe sposoby bezpiecznego i skutecznego prowadzenia nauczania specjalnego.
Spójrz na naukę z perspektywy
Chociaż może się to wydawać ponieważ nie ma świetnych opcji dla szkoły, rodzice powinni pocieszać się, przyjmując, że w tym roku „dostatecznie dobre” jest naprawdę wystarczające.
Powinniśmy również starać się nadać priorytet rzeczom, które dzieci wymagają czegoś więcej niż tylko nauki: bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego, wrażliwego dorosłego oraz bezwarunkowej miłości i akceptacji. Dzieci, które czują się bezpieczne i kochane, wyjdą z tej pandemii odporne i gotowe do przezwyciężenia innych wyzwań w przyszłości – a może nawet nauczyły się jednej lub dwóch rzeczy po drodze.
Zasoby
Autyzm mówi o COVID Zasoby
Child Trends (zawiera wiele doskonałych artykułów o wspieraniu dzieci przez COVID – 19)
Przewodnik Harvard’s Center for the Developing Child dotyczący COVID – 19 i wczesny rozwój dziecka
Pomoc w uczeniu się dzieci po traumie, wspólna praca MA Advocates for Children i Harvard Law School
Zasoby i Przykłady
Zasoby PTA
Zasoby Departamentu Edukacji Stanów Zjednoczonych dla szkół, uczniów i rodzin