Szacuje się, że 164 miliony Amerykanów – połowa naszej populacji – gra w gry wideo, znane również jako gry. Wbrew powszechnemu przekonaniu nie tylko nastolatki grają w gry. Według niedawnego badania tylko 21% graczy miało poniżej

lat. Podczas gdy granie może być zabawną rozrywką lub hobby (a nawet staje się sportem rywalizacyjnym na wielu kampusach uniwersyteckich), istnieje ryzyko dla zdrowia wynikające z nadmiernej ilości gier. Jakie są te szkody i co można z nimi zrobić?

Czy jest coś dobrego w grach?

Przed omówieniem szkód związanych z grami, należy tylko wspomnieć o korzyściach. Oprócz rozrywki i przyjemnej rozrywki, gry mogą zapewnić ludziom możliwość interakcji – wirtualnej społeczności – podczas wspólnej pracy nad wykonywaniem typowych zadań. Nasze społeczeństwo cierpi z powodu epidemii samotności, a gry mogą być środkiem komunikacji z innymi, w tym z osobami trudnymi do nawiązania w twoim życiu, takimi jak dzieci, wnuki lub (widziałem, że jest to bardzo pomocne ) z dziećmi autystycznymi, które mogą mieć problemy z tradycyjnymi sposobami komunikacji.

Istnieją mieszane badania, które wskazują, że gry mają pewne poznawcze korzyści, takie jak lepsza kontrola własnej uwagi i lepsze rozumowanie przestrzenne , chociaż nie jest do końca jasne, jak bardzo te korzyści wykraczają poza sferę gier wideo, na rzeczywisty świat. Wreszcie, gry wideo mają zastosowania medyczne, takie jak szkolenie osób z chorobami zwyrodnieniowymi w celu poprawy ich równowagi, pomoc nastolatkom z ADHD w doskonaleniu umiejętności myślenia lub szkolenie chirurgów w zakresie wykonywania skomplikowanych technicznie operacji.

Kontuzje związane z grami

Kontuzje wynikające z powtarzającego się stresu lub urazy spowodowane nadmiernym zużyciem to kontuzje wynikające z czynności, które obejmują wielokrotne używanie mięśni i ścięgien, do tego stopnia, że ​​ból i stan zapalny rozwijać. Jeśli pozwolisz na postęp tych urazów, może rozwinąć się drętwienie i osłabienie, co może spowodować trwałe obrażenia. Nadużycia urazów rąk i ramion są powszechne wśród graczy.

Jednym z typowych przykładów jest zespół cieśni nadgarstka, który rozwija się u wielu graczy. Zespół cieśni nadgarstka, często obserwowany u pracowników biurowych, obejmuje zapalenie nerwu w nadgarstku, które powoduje ból i drętwienie.

„kciuk gracza”, który wcześniej nazywano „kciukiem PlayStation” ( lub „zapalenie błony śluzowej nosa” lub „zapalenie błony śluzowej nosa”, gdy popularne było Nintendo), pojawia się, gdy ścięgna poruszające kciukiem ulegają zapaleniu. Termin medyczny to zapalenie pochewki ścięgna de Quervaina, które może prowadzić do obrzęku i ograniczenia ruchu. Gracze są również narażeni na ryzyko wystąpienia palca spustowego lub zwężającego zapalenia pochewki ścięgna, które występuje, gdy palec utknie w zgiętej pozycji z powodu przewlekłego zapalenia. Gracze mogą również dostać łokieć tenisisty, bolesne zapalenie w miejscu, w którym ścięgno wchodzi do kości po zewnętrznej stronie łokcia.

Gry są również związane z otyłością u nastolatków i, prawdopodobnie, to samo byłoby pokazane u dorosłych, gdyby zostało zbadane. Wynika to z oczywistego zjawiska, polegającego na tym, że jeśli nastolatek siedzi przed ekranem godzinami każdego dnia, nie ćwiczy dużo. Uważa się również, że otyłość jest spowodowana zwiększonym spożyciem pokarmu podczas grania w gry wideo. Według badania opublikowanego w Journal of Clinical Nutrition , „pojedyncza sesja gry wideo u zdrowych nastolatków płci męskiej wiąże się ze zwiększeniem ilości pożywienia spożycie, niezależnie od odczuć apetytu ”. Proponowane mechanizmy są takie, że albo sygnały wskazujące na sytość (sytość) ulegają osłabieniu, albo stres psychiczny związany z graniem w gry wideo aktywuje ośrodki nagrody, co prowadzi do zwiększonego spożycia pokarmu.

Problemy ze wzrokiem to częste skargi graczy. Najczęstszym problemem ze wzrokiem jest zmęczenie oczu, które może prowadzić do bólów głowy i słabej koncentracji. Zgłaszano, że gry skutkują konfiskatami, co prowadzi do ostrzeżeń na opakowaniu.

Uzależnienie od gier

Gry również były związane z problemami psychologicznymi. Nadal pozostaje otwartą kwestią, czy uzależnienie od gier wideo, czy zaburzenie gier internetowych (IGD) to wyjątkowy syndrom. Według Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, IGD definiuje się jako doświadczenie co najmniej pięciu z następujących dziewięciu kryteriów w ciągu 12 -miesięczny okres:

  • zajęcie grami
  • wycofanie
  • tolerancja
  • utrata zainteresowania innymi działaniami
  • bagatelizowanie wykorzystania
  • utrata możliwości w związku, możliwości edukacji lub kariery
  • granie w celu ucieczki lub złagodzenia lęku, poczucia winy lub innych negatywnych stanów nastroju
  • brak kontroli
  • kontynuowanie grania pomimo problemów psychospołecznych.

Według jednego badania z American Journal of Psychiatry , od 0,3% do 1,0% Amerykanów może mieć zaburzenia związane z grami internetowymi. Leczenie tego problemu jest w toku, ponieważ zaburzenie nie jest w pełni zrozumiane ani uzgodnione, ale może obejmować podejście do zdrowia publicznego, takie jak edukacja i redukcja szkód, bardziej rygorystyczne oznakowanie na opakowaniu, a także terapia poznawczo-behawioralna. Istnieją nawet grupy wsparcia, takie jak Computer Gaming Addicts Anonymous, które wykorzystują siłę wsparcia grupowego – pomocnego również w leczeniu innych uzależnień – w dziedzinie uzależnienia od gier.

Gry mają były również związane z brakiem snu, bezsennością i zaburzeniami rytmu okołodobowego, depresją, agresją i lękiem, chociaż potrzeba więcej badań, aby ustalić ważność i siłę tych połączeń. Pojawiły się również obawy, że narażenie na skrajną przemoc, która jest powszechnie spotykana w grach wideo, może znieczulić nastolatków i młodych dorosłych na taką przemoc, powodując problemy emocjonalne, a nawet prowadząc do popełniania przez młodych ludzi aktów przemocy

Gry z umiarem

Podobnie jak w przypadku wielu innych czynności, które mają potencjalne korzyści i szkody, kluczem jest umiar. Większość szkód związanych z grami można poprawić, jeśli nie całkowicie ich uniknąć, ograniczając liczbę godzin spędzanych przed ekranem i angażując się w zdrowe czynności, takie jak ćwiczenia lub kontakty towarzyskie w prawdziwym świecie zamiast w wirtualnej grze świat.

Edukacja jest kluczowym kluczem do zapobiegania urazom. Gracze muszą zostać przeszkoleni, jak chronić kciuki, nadgarstki i łokcie, talię, stan emocjonalny, sen i oczy. Prosta edukacja dotycząca robienia przerw, rozciągania się, jedzenia zdrowych przekąsek oraz odpoczynku i mrożenia kciuka, nadgarstka lub łokcia, gdy zaczyna boleć, może rozwiązać urazy wcześnie, zanim staną się poważne. Dla oczu gracze mogą wypróbować 20 – 20 – 20 reguła: co 20 minut, spróbuj na coś spojrzeć 20 metrów dalej przez 20 sekund.

Krótko mówiąc, gry wideo można zabawa i aktywność społeczna, gdy jest zintegrowana ze zdrowym stylem życia, który obejmuje dużo snu, ćwiczeń i dobrego odżywiania, zamiast pozwolić, aby gra stała się Twoje życie.