Od redakcji: Drugi za seria dotycząca wpływu COVID – 19 na społeczności kolorowe oraz odpowiedzi skierowane poprawa równości w zdrowiu. Kliknij tutaj , aby przeczytać część pierwszą.
Na początku marca 2020, ponieważ COVID – 19 został uznany za stan zagrożenia zdrowia publicznego w Bostonie Mass General Brigham zaczął opiekować się rosnącą liczbą pacjentów z COVID – 19. Nawet na tym wczesnym etapie pandemii kilka rzeczy było jasnych: nasze dane wykazały, że pacjenci rasy czarnej, latynoskiej i nieanglojęzycznej mieli dodatni wynik i byli hospitalizowani z najwyższym wskaźnikiem. Wystąpiły duże różnice we wskaźnikach zakażeń COVID – 19 wśród społeczności. Po drugiej stronie rzeki od Bostonu miasto Chelsea zaczęło zgłaszać najwyższy wskaźnik infekcji w Massachusetts. W Bostonie w kilku dzielnicach, w tym Hyde Park, Roxbury i Dorchester, w pozostałej części miasta wskaźnik infekcji był dwukrotnie lub trzykrotnie większy. COVID – 19 wyrządził nieproporcjonalne szkody mniejszościom i społecznościom wrażliwym.
Praca w kierunku sprawiedliwej odpowiedzi na COVID – 19
Z Start, nasza praca była napędzana analizą danych COVID pod kątem rasy, pochodzenia etnicznego, języka, niepełnosprawności, płci, wieku i społeczności. W miarę nasilania się kryzysu związanego z COVID w Massachusetts szukaliśmy sposobów na poprawę równości w zdrowiu i rozszerzenie wsparcia w społecznościach, którym służymy. Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy inicjatywy skierowane do naszych pacjentów, członków społeczności i pracowników. Poniżej znajdują się przykłady narzędzi zwiększających równość, które uznaliśmy za przydatne.
Komunikacja z pacjentami
Jak nowy Stworzono modele opieki nad COVID, pracowaliśmy nad dostępem do komunikacji klinicznej dla wszystkich pacjentów i ich rodzin. Szczególny nacisk położono na język, ponieważ COVID wywarł ogromny wpływ na społeczności nieanglojęzyczne oraz na komunikację z osobami niepełnosprawnymi.
- Połączyliśmy operacje COVID, takie jak nasza gorąca linia dla pielęgniarek i platformy telemedyczne, z usługami tłumaczy lub personelem dwujęzycznym, wspieranym przez wskazówki dla pacjentów w wielu językach. Tłumacze, pracujący wirtualnie dzięki ulepszonej technologii i zdalnej komunikacji, wspierali pacjentów i rodziny z ograniczoną znajomością języka angielskiego.
- Zebraliśmy informacje znajomość języka personelu klinicznego i administracyjnego, tak aby personel wielojęzyczny mógł pomagać w kierowaniu opieką nad pacjentem. Na przykład w dwóch szpitalach ustanowiliśmy model opieki obejmujący lekarzy mówiących po hiszpańsku, aby zapewnić wsparcie kulturowe i językowe na oddziałach szpitalnych i oddziałach intensywnej terapii, które uzupełniały usługi tłumacza.
- Ponieważ wszyscy pracownicy i pacjenci zaczęli nosić maski, zapewniliśmy, że pacjenci niesłyszący lub niedosłyszący będą mogli komunikować się z zespołami opieki za pomocą masek z przezroczystym okienkiem, aby umożliwić do czytania z ruchu warg.
Udostępnianie aktualnych informacji dla pacjentów i pracowników
Wskazówki dotyczące ochrony przed COVID – 19 szybko ewoluował. Ograniczona znajomość języka angielskiego, ograniczony dostęp do Internetu lub smartfonów i komputerów oraz ograniczona znajomość technologii stanowią bariery w otrzymywaniu informacji dla wielu naszych pacjentów i pracowników. Musieliśmy znaleźć sposoby, aby zapewnić, że szybko zmieniające się informacje zdrowotne będą dostępne dla każdego.
- naszym pacjentom stworzyliśmy edukację COVID w wielu językach, która była rozpowszechniana w różnych trybach, w tym w krótkich filmach. Wysłaliśmy również SMS-y z alertami COVID na ponad 100, 000 naszych pacjentów, którzy mieszkają w gorących punktach lub którzy nie zostali zapisani na naszym portalu dla pacjentów.
- Dla naszych pracowników początkowo prowadziliśmy sesje edukacyjne z dystansem społecznym w wielu językach. Sesje te zapewniły edukację na temat COVID i aktualizacje protokołu kontroli infekcji i zasad dotyczących zasobów ludzkich. Wysiłek edukacyjny naszych pracowników przeniósł się później na model zdalny, rejestrując 5 500 pracowników, którzy nie używają komputerów w ramach swojej normalnej pracy (np. służby środowiskowe oraz personel usług żywieniowych i żywieniowych) w wielojęzyczną kampanię tekstową mającą na celu dostarczenie kluczowych informacji.
Poszerzanie kapitału w społecznościach
Podczas pandemii COVID budowaliśmy na naszej obecnej obecności w społecznościach, którym służymy, i na partnerstwie z nimi we wschodnim Massachusetts na kilka sposobów.
- Członkowie społeczności nie mieli niezbędnych środków do ochrony przed COVID, takie jak maski. W kwietniu rozpoczęliśmy produkcję zestawów pielęgnacyjnych – paczek zawierających maski, środek do dezynfekcji rąk, mydło i materiały edukacyjne dla pacjentów – i rozprowadziliśmy je w naszych społecznościach w miejscach takich jak centra testowe COVID, punkty dystrybucji żywności i władze mieszkaniowe. Do tej pory więcej niż 175, 000 rozprowadzono zestawy do pielęgnacji, w tym ponad 1,3 miliona masek.
- Współpracowaliśmy również z liderami społeczności aby zapewnić edukację w zakresie COVID. Zidentyfikowaliśmy zaufanych liderów społeczności, którzy nagrywają i publikują krótkie filmy edukacyjne w mediach społecznościowych, aby wzmocnić noszenie masek, dystans społeczny i mycie rąk.
- Wreszcie, poprzez badanie przesiewowe pod kątem społecznych uwarunkowań zdrowia, stało się jasne, że wiele z naszych najbardziej narażonych społeczności zgłosiło wysoki poziom braku bezpieczeństwa żywnościowego. Połączyliśmy długotrwałe wysiłki mające na celu zaspokojenie niezaspokojonych potrzeb społecznych związanych ze zdrowiem wśród naszych pacjentów i społeczności z naszą odpowiedzią na COVID, poprzez dystrybucję toreb z zakupami i posiłków w kilku witrynach testujących COVID.
Patrząc w przyszłość
Przeszliśmy przez szczyt pandemii w Massachusetts, uruchamiając pakiet inicjatyw w celu rozwiązania problemu nierówności w odpowiedzi na COVID Mass General Brighama. Jednak bitwa bynajmniej się nie skończyła. Teraz jest czas na działanie. Nawet w stanach takich jak Massachusetts, w których infekcje, hospitalizacje i zgony znacznie spadły w ostatnich miesiącach, musimy przygotować się na odrodzenie – takie, które ma już miejsce w niektórych częściach Stanów Zjednoczonych i Europy. Nadzór i wczesne przygotowanie są kluczowe. Zwiększone wysiłki w zakresie zapobiegania i łagodzenia skutków, szeroko zakrojone testy i identyfikacja pojawiających się gorących punktów mogą pomóc w ograniczeniu wpływu jesiennego i zimowego odrodzenia się wirusa. O ile nie podejmiemy działań teraz i nie zintensyfikujemy wysiłków mających na celu poprawę równości w zdrowiu, po raz kolejny najmocniej uderzy to w społeczności mniejszościowe.