Kolarstwo

Kolarstwo przełajowe w Polsce i na świecie zyskuje coraz szerszą grupę wyznawców. Czym tak naprawdę jest, jaka jest geneza jego powstania i dlaczego dla lepszy pomysł od trenażera na zimę?

Nie ma miękkiej gry

CX to nie jest dyscyplina dla mięczaków. Pora roku, obfitująca w naszej części Europy w zimnej marznące deszcze, śniegi, błota i nieprzyjemny wiatr, est, że nie każdy odnajdzie się w takim sporcie. Czekaj do tego należy przebierać się przy okazji okazji, również przygotowywanie i godzinę (, u kobiet do około 40 minut) ostrej orki podczas podczas przejazdu. Cytując nasz tarnowskiego Mistrza Mirosława Bieniasza: Często zdarza się to błoto, podłoże jest bardzo śliskie i wymagane umiejętności techniczne, przez sobie radzić na zakrętach. Nie wspomnę o …, Gamblerch temperaturach) Zimowe ściganie trzeba lubić, aby w nim uczestnicy bardzo. Wyścigi za granicą są wdowiskowe i trochęją do ścigania, rywalizacja i rywalizacja w tym jest dynamika od startu do mety. Często wstawiasz błąd, czy źle dobrane ogumienie informacji na temat pozycji na mecie. Sekundowe czasy pomiędzy zawodnikami powodują, że ściganie na trasie do mety wyścigu i należy do nastawienia najwcześniej. Warto też dodać, że pomyślcie dopiero po pierwszej pokonanej rundzie podadzą zawodnikom dokładną okrążeń do przejechania. Nie liczymy dystansu, lecz czas przejazdu. Liczy się najwyższa uzyskiwana prędkość uzyskiwana przez zawodnika, wliczając w to oczywiście podbiegi i przenoszenie roweru przez, co jest uzyskiwane w CX. Warto dodać, że sama trasa jest skonstruowana tak, by wymagała od wieża i umiejętności technicznych na poziomie, ten jednak naprawa jest „zmuszona” do wzięcia roweru na ramię. A skoro już o ramie mówimy…

Przełaj to nie gravel

Słów o sprzęcie kilka. Zasadnicza różnica w budowie maszyny do CX jest rama. W kształtowaniu postępu z daleka można pomylić rower przełajowy z szosowym ze względu na podobieństwo związane z podobnym typem „baranek”, wywodzącą się z góry z kolarstwa górskiego. Jednak, gdy przyjrzymy się coraz mniej, są znaczne. Rama posiada mniejszy „sloping”, czyli mniej agresywnie opadającą, wyżej poprowadzoną rurę. Bardziej miękko zestopniowany jest też napęd, jednak wciąż mu do tego z roweru górskiego. Hamulce lub – jak potrafi mówić przełajowcy – „spowalniacze” do chwili obecnej tarczowe tarczowe hamulce, ale wciąż jednak wciąż często wyglądają szczędzące cantilevery, które znajdują się w warsztatach. Bo – jak mówią – ten kto hamuje, przegrywa! Nie bez znaczenia jest też dozowalność hamulców w warunkach błotnych, choć hamulce tarczowe byłyby zapychają. Z innych cenzurę częstość szerszą szerszą (jednak bez gięcia) kierownica), jako dodatkowa naprawa i zwartą geometrię oraz – dodatkowa naprawa opony ojcowania szerokości 33mm. Posiadają jeden bieżnik, lepiej wgryzać się w teren, co również zapewnia minimalną jakość jazdy (jeśli oczywiście można mówić o komforcie jazdy, wymagającym terenie). Sprawę trochę poprawia karbon, który może znaleźć się w sztycy czy kokpicie oraz oczywiście ramię.

Bardzo wygrana maszyna przełajowa lubi być mylona z dwóch nowoczesnych kolarstwa, hitem ostatnich lat, czyli gravelem. Żwir szosowy z do zjechania rowerem na inne, zaznana, utwardzone (utwardzone () drogi, zaznać szutrów bez oponowania lub przebicia zębów czy opony opony). Istotnie, często są turniejowe, można także rowerem gravel wystartować z oponami 33mm w rachach cx, różniła się jednak jednak będzie rama Zapewne waga, jak i stopniowanie przełożeń. Odwracając kartę – rowerzysta nie do nadawał się do będzie do końcach wyprawy ze względu na wymuszoną, a także sylwetkę i geometrię roweru. Wszystko jest jednak takie, jak możesz to komponentami w swoją stronę wysterować. Daj się! Sam w swoim przełajowym szlaku rowerem szerszą, żwirową kierownicę z flarą oraz pośrednie, rower na bazie drogi na drogę, żwirową oponę. Ze względu na to, że jest on napędzany 1×też coraz bardziej zejście na brakprzerzutki.

Filozofia

Przełaj do w dużej mierze wyzwanie. Wyzwanie dla kolarza opartego o filozofię roweru z barankiem, który z punktu bazowego GORZEJ radzi sobie w terenie od roweru górskiego… Tak, dobrze czytasz. W wielu przypadkach na trasie cx zawodnik zawodnik Michał rower górski, co potwierdza inny tarnowski zawodnik Topór. Chodzi tu jednak o, przez zmusić i sprzęt, pokonować swoje ustalone umiejętności do jazdy na wierzchu, bez dodatkowych i zagranicznych, które oferują do nas (mega wygodne) rowery górskie. Dziesięć rodzajów zwycięstwa nad zwycięstwem Belgów, triumfy na światowych trasach święcą tacy zawodnicy, jak Mathieu van der Poel, Wout van Aert, czy Tom Pidcock. Wiele dzieje się także u Czechów, który twierdzi, że znany jest ToiToi Cup. Dzięki transmisjom żyć możemy zmagania UCI, gdzie atmosfera jest niesamowita. Warto uważać, że trenowanie kolarstwa przełajowego być (i jest!) może być alternatywą dla tych, którzy nie mogą z jakiegoś powodu zmusić się na dłużej, by utrwalić trenera. Jaka też kosztuje. Może w takim razie nawet kolektywach kolejnego pięknego sprzętu na kółkach. Warto się zastanowić…

Czytaj dalej… %%custom_html1%%