To niesamowite, jak coś tak zwyczajnego jak chodzenie do szkoły może stać się przerażające i przytłaczające podczas pandemii.
Podczas gdy niektóre dzieci uczęszczały do szkoły przez cały okres pandemii, większość uczyła się zdalnie lub w modelu hybrydowym – niektóre zdalnie, a inne osobiście. Kiedy mijamy roczny okres, staje się coraz bardziej jasne, że dzieci muszą wrócić do swoich rutynowych zajęć przed pandemią. Nie tylko edukacja ucierpiała; izolacja w domu jest również szkodliwa dla zdrowia psychicznego i fizycznego dzieci.
Problem w tym, że pandemia jeszcze się nie skończyła. Chociaż szczepionki dają nam nadzieję, dzieci poniżej 16 nie mogą być jeszcze zaszczepione, a dostęp do szczepionek dla nauczycieli jest nierówny. Zrozumiałe jest, że wiele osób wolałoby na razie nie wprowadzać żadnych zmian. Zamiast tego chcieliby poczekać do następnego roku szkolnego, kiedy zaszczepi się więcej osób dorosłych, a uczniowie szkół średnich mogą kwalifikować się do szczepień.
Oczekiwanie może wyrządzić więcej szkód
Ale już tak wiele zostało straconych, a wielu uczniów i rodzin przeżywa kryzys. Nawet dla tych, którzy nie mają kryzysu, ucieczka od ekranów komputerów, powrót do osobistego nauczania i spotkań z przyjaciółmi, nie wspominając o aktywności fizycznej – może mieć duże znaczenie dla wielu uczniów, nawet jeśli jest to tylko dla nielicznych tygodni.
Większość okręgów szkolnych zapewnia i nadal będzie zapewniać opcję zdalną – a dla dzieci i rodzin z wysokim ryzykiem zdrowotnym, które nie są jeszcze zaszczepione, może to być najlepsza opcja. Ale jeśli w rodzinie nie ma nikogo w grupie wysokiego ryzyka, a liczba członków społeczności jest niska, szkoła jest prawdopodobnie bezpieczna. Jest to również lepsza opcja edukacyjna.
Poznaj plany okręgów szkolnych dotyczące bezpieczeństwa
Ważne jest, aby wiedzieć, jakie są plany Twojej szkoły są dla
- Dystans: Co jest wykonalne? Jak będą wyglądały sale lekcyjne i stołówki?
- Maski: Noszenie dobrze dopasowanych masek zmniejsza ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa powodującego COVID – 19 . Pracownicy i uczniowie powinni je nosić – nawet jeśli pracownicy otrzymali szczepionkę.
- Mycie rąk: Pracownicy i studenci powinni mieć regularne możliwości mycia rąk, a także powinien być dostępny środek odkażający.
- Badanie przesiewowe pod kątem objawów i narażenia: Powinny być przeprowadzane codzienne badania przesiewowe w kierunku wszelkie objawy COVID – 19 lub jakiegokolwiek kontaktu z osobą chorą – oraz jasne protokoły izolacji i testów przed powrotem do school.
- Śledzenie kontaktów: Jeśli okaże się, że członek personelu lub student ma COVID – 19, powinien istnieć jasny system identyfikacji i powiadamiając wszystkie możliwe kontakty z jasnym planem kwarantanny i testów.
- Wentylacja: Im więcej powietrza może krążyć, tym lepiej. W niektórych budynkach jest to bardziej wykonalne niż w innych.
- Czyszczenie: Powierzchnie wspólne należy regularnie czyścić.
- Posiłki: Uczniowie powinni znajdować się w bezpiecznych odstępach podczas jedzenia, a wszelkie podawane posiłki powinny być pakowane.
W jaki sposób rodzice mogą pomóc dzieciom w przygotowaniu się do powrotu do szkoły?
Niektórzy uczniowie nie byli w budynku szkolnym od roku. Rodzice mogą potrzebować pewnych przygotowań, takich jak
- Ćwiczenie noszenia masek: nie jest łatwo nosić ją godzinami w pewnym momencie, a rodziny mogą chcieć ćwiczyć.
- Przyzwyczajenie się do utrzymywania dystansu: Jeśli uczniowie byli tylko z członkami rodziny lub inni w kapsule, mogą nie być przyzwyczajeni do idei pozostawania w odległości od trzech do sześciu stóp. Rodziny będą musiały o tym porozmawiać i mogą też chcieć to przećwiczyć.
- Planowanie mycia rąk: nawyk robienia tego regularnie w domu, aby łatwiej było go zapamiętać w szkole.
- Zmiana harmonogramu: Po roku ciągnięcia wstanie z łóżka (lub nie) i rozpoczęcie szkoły na komputerze może być trudną zmianą, aby wstać wcześniej, ubierać się i dojeżdżać do szkoły. Może również wymagać wcześniejszego pójścia spać. Pomocne może być dostosowanie się do tych harmonogramów kilka dni wcześniej.
- Porozmawiaj o tym, jak to będzie być znowu w klasie: podczas gdy dzieci uczące się online musiały przestrzegać zasad lekcji zdalnej, być może zapomniały o zasadach zajęć stacjonarnych. Porozmawiaj o tym, jak będzie inaczej.
- Planowanie posiłków: W dzisiejszych czasach posiłki w szkołach wyglądają inaczej, a pakowanie lunchu może być najlepszy zakład. Pomocne może być planowanie i robienie zakupów (w przypadku żywności, która jest łatwa do przygotowania, a także pojemnik na drugie śniadanie i butelka wody).
Przygotuj się na pewne nierówności w okresie przejściowym i każdego dnia zarezerwuj czas na rozmowę z dzieckiem o jego uczuciach i doświadczeniach. Może to być pytanie otwarte „wysokie / niskie” podczas kolacji lub inny czas wolny od ekranu, kiedy Twoje dziecko może skupić całą Twoją uwagę. Zadawaj pytania otwarte i zadawaj je w możliwie najbardziej wspierający sposób.
Jeśli masz pytania dotyczące konkretnej sytuacji Twojego dziecka, porozmawiaj ze swoim lekarzem.