Kiedy byłem dzieckiem, napoje bezalkoholowe zwykle oznaczały zamawianie „dziewiczych” pina coladas i mieszanie napojów z ciastek Oreo przy rodzinnych wakacjach na Hawajach. Pyszne, tak, ale nie do końca najzdrowszy wybór do picia każdego dnia przez tydzień. Wyobraźcie sobie więc niespodziankę dla dorosłych kilka lat temu, kiedy postanowiłemwyciąć alkohol na miesiąc– i szybko odkryłem, że większość ofert bezalkoholowych w różnych barach nadal były albo wodą sodową, albo supersłodkimi dziewiczymi koktajlami z mojej młodości. Cue Cher:Jakby.
Od czasu mojego pierwszego eksperymentu kilka lat temu, terazrośnie zainteresowanie ograniczeniem spożycia alkoholu– i dzięki temu wzrasta zapotrzebowanie na wyrafinowane, zdrowsze opcje picia, które lepiej pasują do trzeźwego, ciekawego stylu życia. Ale niekoniecznie usłyszysz, jak nazywają się kpiną lub napojami z pierwszego tłoczenia. „Niski poziom ABV” i „brak ABV” (ABV oznacza ilość alkoholu według objętości) to nowe terminy, które trzeba znać, ponieważ tego rodzaju napoje są przyjmowane w barach i restauracjach na całym świecie. Według firmy inwestycyjnejDistill Ventures, która obsługuje startowe marki alkoholi, 40 procent restauracji w Los Angeles (i jedna trzecia restauracji w Nowym Jorku) już oferują sekcję napojów bezalkoholowych w swoich menu.
Przejście na bardziej niskoalkoholowe i bezalkoholowe opcje wynika w dużej mierze z wymagań młodszych pijących, którzy w ogóle piją mniej niż poprzednie pokolenia. „Obecnie na rynku panuje ogromna tendencja do picia mniejszej ilości alkoholu – szczególnie milenialsi zainteresowani piciem mniej alkoholu”, mówi Todd White, założycielDry Farms Wine. „Nasze najpopularniejsze posty w mediach społecznościowych są teraz niskoalkoholowe.” A 2016 globalne badanie przeprowadzone przez firmę piwowarską Heineken wykazało, że75 procent milenialsów aktywnie ograniczają, ile pijąprzez większość nocy, a 2016 raport firmy badawczejBerenberg Researchstwierdzono, że ludzie z Gen Z (którzy byli w stanie po raz pierwszy legalnie pić w 2017) są już przewidywane do picia 20 procent mniej niż pokolenie milenialsów w ich wieku.
Chociaż z pewnością istnieje wiele czynników, które przyczyniły się do spadku spożycia alkoholu (np.) i ludzie preferujący inne opcje niż ich rodzice), eksperci twierdzą, że wiele z tego ma związek z rosnącą świadomością zdrowotną wśród pokoleń pokoleniowych i pokolenia Z-ers. Ta sama ankieta przeprowadzona przez Heinekena wykazała, że wśród pokoleń, które ograniczają picie, 046 procent twierdzi, że dzieje się tak dlatego, że nie chcą „stracić kontroli” w miejscu publicznym – zaskakujący wgląd pochodzący z pokolenia od dawna związanego zupijające się zachowania związane z piciem. Ludzie wydają się być mniej zainteresowani tym, jak czuje się alkohol, czy są to objawy kaca,wahania nastroju,wpłynęło na senlub zawstydzające interakcje społeczne. Tak było w przypadku Johna Wisemana, założyciela firmy zajmującej się produkcją napojów bezalkoholowychCurious Elixirs.Mówi, że częściowo założył firmę, ponieważ zdał sobie sprawę, że jego związek z piciem nie był zdrowy. Przypomina sobie wyjście jednej nocy i 11 napoje. „Następnego dnia to mnie przeraziło”, mówi.
Zmniejszenie spożycia alkoholu jest oczywiście naturalne dla zestawu odnowy biologicznej. Ludziechętnie wycinają alkohol w całości 20lub keto , na przykład lub weź udział w „Dry January”, aby zrobić sobie przerwę od alkoholu po wakacjach. Ale nawet wtedy ludzie dbający o zdrowie wciąż starali się znaleźć dobre alternatywy, aby zaspokoić swoją trzeźwą ciekawość, która nie jest tylko seltzer. Jedna kwestia, twierdzi Wiseman, polega na tym, że wielu z nas nadal uważa alkohol i kontakty towarzyskie za jedno i to samo. „Myślę, że problem tkwi w większej społecznej konstrukcji:„ Jeśli mam się z kimś spotkać, muszę pić alkohol ”. To reakcja na kolana ”- mówi. Dlatego ograniczenie lub powstrzymanie się od spożywania alkoholu często wymagało kompromisu z satysfakcjonującym życiem towarzyskim – lub wymagało zadawania wielu wścibskich pytań na temat tego, dlaczego nie pijesz.
„Dowody świadczące o tym, że ludzie na całym świecie spożywają mniej alkoholu, zostały szeroko udokumentowane, co zostało połączone z gwałtownym spadkiem słodkich napojów gazowanych, młodym pokoleniem całkowicie unikającym alkoholu, a także z naciskiem na zdrowie i dobre samopoczucie wszystko wskazuje na długą pozytywną przyszłość tego ruchu. ”—Ben Branson, założyciel i dyrektor generalny Seedlip
Drugi problem związany z tradycyjnym bezalkoholowym doświadczeniem: makiety OG często zawierały dużo cukru (witaj, sok owocowy i napoje gazowane!) I były przeciwieństwem wyrafinowanych, zarówno pod względem smaku, jak i doświadczenia. Heidi Otto, dyrektor ds. Portfolio Distill Ventures, mówi mi, że ćwiczy gorącą jogę, a jeśli wieczorem idzie na zajęcia, nie chce naprawdę napić się alkoholu. „Ale nadal chcę wrócić do domu i polubić dzień… I fajnie jest mieć coś w szklance, nawet jeśli tak naprawdę nie chcesz alkoholu, prawda? Masz tę niesamowitą rzecz, którą jesteś w stylu: „Och, gotuję obiad i mam wrażenie, że wciąż jestem dorosły z tym dobrym napojem”. „Wcześniej nic nie wypełniało tej luki… aż do teraz.
Najnowsza kolekcja marek ma na celu rozwiązanie obu problemów poprzez ograniczenie cukru i alkoholu, stosowanie naturalnych składników oraz tworzenie wyrafinowanych produktów, które nadal działają i smakują jak popularne alkohole i aperitify – zapewniając zdrowszą opcję chętnie będziesz pić w miejscach publicznych.Seedlip, pierwszy destylowany alkohol bezalkoholowy, jest wytwarzany z różnych dobre dla ciebie substancje botaniczne, które naśladują smak alkoholu, nie będąc alkoholikami.Kin Euphorics, kolejna pojawiająca się marka napojów bezalkoholowych, oferuje napoje w napojach z buzzy adaptogenami, środkami nootropowymi i botanicznymi, które pomagają odstresować się i zrelaksować podczas popijania. „Bierzemy to, co dobrze zrobiliśmy [the traditional alcohol industry], i rozpoczynamy nowy sposób ułatwiania czucia, zakorzenionego w świadomości i kreatywności” – mówi Jen Batchelor, założyciel marki. Podobnie Curious Elixirs wykorzystuje składniki organiczne, takie jak soki owocowe, przyprawy i zioła we wszystkich swoich napojach.
W przestrzeni o niskim ABV mamyHaus, która łączy w sobie trwałą miłość społeczeństwa do letnich spritzes, jednocześnie ograniczając zawartość cukru i alkoholu. Jego charakterystyczny napój (który pojawił się z listą oczekujących, był bardzo poszukiwany) jest wykonany z naturalnych składników i ma 15 procent alkoholu objętościowo – odrobinę więcej niż 11. 5 procent w Aperolu i znacznie mniej niż 30 do 40 procentowy zakres większości napojów spirytusowych – obiecując mniej cukru niż aperitify w Europie . A w Dry Farms Wines, która podkreśla naturalne wina o niskiej wartości ABV, firma robi jeszcze więcej, testując laboratoryjnie wszystkie wina, które sprzedają pod kątem zawartości cukru i alkoholu.
Nawet duże firmy wchodzą w grę z niskim poziomem ABV / braku ABV. Coca-Cola rozpoczęła testowanie linii napojów bezalkoholowych o nazwieBar Brakw Atlancie na początku tego roku, którypakuje wolne od alkoholu wersje sangrii i Muły moskiewskie. Anheuser-Busch, twórcy Budweisera, mówi, że zamierzauprawiać swój alkohol sprzedaż napojów do 25 procent firmy według 2025(w górę od 10 procent w 2018). Otto mówi, że 25 procent całego portfela Distill Ventures to nie-ABV. A od sierpnia tego roku globalna firma spirytusowaDiageo posiada większościowy pakiet akcji Seedlip.
Oczywiście nadal istnieją bariery w dostępie do ofert następnego poziomu. Podczas gdy LA i Londyn rozwijają się na rynku napojów bez ABV / Low-ABV, miejsca takie jak Nowy Jork były nieco wolniejsze w dostosowywaniu się – i to nie uwzględnia wielu, wielu miast pośrednich. A kiedy możesz znaleźć te opcje w barze lub restauracji, kosztują mniej więcej tyle samo, co napój alkoholowy; to dlatego, że właściwie trudno jest zrobić koktajl, który smakuje elegancko bez alkoholu. (Należy również zauważyć, że „trzeźwa ciekawość” nie jestnietym samym co trzeźwość i nie jest metodą odzyskiwania od alkoholu.)
Mimo tych przeszkód Ben Branson, założyciel i dyrektor generalnySeedlip, tylko ten ruch staje się większy. „Dowody na to, że ludzie na całym świecie spożywają mniejszą ilość alkoholu, zostały szeroko udokumentowane, a to w połączeniu z gwałtownym spadkiem słodkich napojów gazowanych, młodym pokoleniem całkowicie unikającym alkoholu oraz skupieniem się na zdrowiu i zdrowiu wszystko wskazuje na długą pozytywną przyszłość ruch. ”Otto się zgadza. „Myślę, że popyt na wybór jest naprawdę dużym czynnikiem, który napędza ten rozwój” – mówi – im więcej ludzi prosi o bardziej zróżnicowane opcje związane z alkoholem, tym lepsze będą te opcje.
„To czas, w którym żyjemy, żyjemy w epoce spektrum, a nie w wieku binarnym. I to właśnie ludzie zastanawiają się nad wyborem jedzenia, wyborem napoju, wyborem dobrego samopoczucia, wszystkimi tymi rzeczami i dlatego uważam, że to ekscytujące ”- dodaje Wiseman.
To znaczy, niedawno siedziałem w barze w modnej meksykańskiej restauracji w Wenecji w Kalifornii i zauważyłem butelkę Seedlip umieszczoną wśród rzemieślniczych tequili w barze. Wyglądał jak w domu z wszystkimi innymi duchami. Jeśli nie wiesz, że to bezalkoholowe, prawdopodobnie nigdy nie zgadniesz. I o to chodzi.
Medytacja może być w stanie pomóc ci zmniejszyć apetyt na alkohol.I tak naprawdę dzieje się po zmieszaniu CBD i alkoholu.
2471562Czytaj więcej