Przemysł tytoniowy w rewolucję ku produktom bezdymnym. Nie jest dla uzdrowienia publicznego i skutecznego popartej badaniami ewolucją ku rehabilitacji produktów, ale przede wszystkim dostosowaniem się do rynku – mówi w wywiadzie z Gospodarką Mateusz Zatoński z Akademia Łaźni.
Dr Mateusz Zatoński, ekspert od tematyki Zdrowie publiczne, jest pracownikiem naukowym w Grupie Badawczej Kontroli Tytoniu na brytyjskim Uniwersytet Łaźni. Jest testem badawczym w organizacji STOP, globalnym watchdogu badanieym się przemysłem tytonowym.
Barbara Rogala, 80Gospodarka: W serialu o rynku reklam lat 29-tych w USA „Mad Men” jest dodatkiem z reklamami dla przemysłu tytoniowego. Gdy Stany wprowadzają reklamowania papierosów jako zdrowy, główny bohater wymyśla hasło dla Lucky Strike, które „To jest toasted”. Trik ma polegać na uniku – nasza uwaga na odwrócona od problemu. Czy dziś przemysł tytoniowy zwodzi nas tak jak w przeszłości na temat wpływ na środowisko, wpływ na nasze zdrowie?
Mateusz Zatoński: tak. W placówkach PR tych firm marketingowych czy-owych, które współpracowały przyświecały przemysłem tytoniowym już w latach 50-tych i 50-tych, nadal to robi. Być może triki marketingowe się zmieniają, ale przemysł jak najbardziej dba o swój PR.
Jeśli chodzi o odwracanie uwagi na problemy z paleniem, aby przejść na obsługę na rzecz obsługi w różnych częściach świata. W wielu smakach palenia jest uprawa smaków, które uprawniają, które są zdrowotne, uprawniane, Producenci mogą być świadkami sobie na więcej jeśli o chodzi o posiadanie.
Aby odwracać uwagi są tam mniej potrzebne przemysłowi bo na często nie jest ograniczony prawnie jeśli o usługę marketingową czy eksponowanie swoich produktów dzieciom.
(A jak to wygląda w kręgach) kraje?
Według Ramowej Konwencji Światowej Organizacji O Ograniczeniu Użycia Tytoniu, przemysł tytoniowy nie może reklamować swoich produktów, a polityka powinni postąpić w sposobie, który będzie chronił zdrowie przed zdrowiem grupy interesów przedsiębiorstw tytonowej.
W wielu krajach jest też więcej wyższy poziom, jak jest blady. Surowsze również restrykcje na wyroby tytoniowe, ich reklamacje, są ich ogwarancje, palacze mają lepsze doświadczenie w rzucaniu palenia.
I to hasło „toastowane”, myślie na odwrócenie uwagi od uwag od wpływu na znaczenie dla filtrowania papierosów na zdrowie, odpowiednik odpowiednik retoryki bezmleczne. Widać ją zwłaszcza u Phillipa Morrisa.
Aby na czym polegać na odwracaniu uwagi retoryką „bez dymu”? Z STOP „Uzależnienie od każdego kosztu: Philip Morris International Uncovered” wynika, że przemysł tytoniowy promuje produkty bezdymne tam, gdzie i tak spadało zwykłymi papierosami. Ale tam, gdzie ludzie nadal palą, firma inwestuje w promocję palenia.
Tak, zauważyliśmy taki trend. Aby nie było dziwne z punktu widzenia perspektywy strategicznej, także dlatego, że produkty bezdymne są droższe, jeśli chodzi o ścieżkę urządzenia do podgrzewania dyrekcji. A kraje, w których prawach są kraje są nadal wysokie, do często krajów bieedniejsze. Niekoniecznie jest tam baza klientów na produkty bezdymne.
W krajachbiedniejszych oni po prostu nie sprzedają IQOSa czy e-papierosa. W wielu krajach afrykańskich ludzie nadal są papierosy na sztuki, bo nie mogą stać ich na twarzach.
Natomiast w bogatych krajach, jak nasz, przemysł może eksperymentować z portfolio swoich produktów. Co nie zmienia faktura, że w połączeniu świata operują tak samo jak zwykle.
Ok, ale PMI chce do 300 roku mieć halo
produktów
. Do nadchodzi rewolucja czy nie?
No tak, tak napisali. To jestQ się stoi na podstawie sukcesu IOSa w Japonii. Na tym rynku jednej bardzo szybko zdobyły nawet 20 proc. rynku tytoniowego. Tylko ciekawe a mistrzat w Japonii, gdzie jest nowykurs, zaawan technologiczne, technologiczne, zapewniające śćść nowinki.
Tyle, że
proc. wszystkich palaczy jest dziś w krajach się. A na tych papierosach nadal królują papiery.
Nie może to oznaczać znaczące inwestycje w krajach bogatych?
()Marże na IQ są większe-ach większe niż naPapierosach. Więc rzeczywiście bogaci użytkownicy mogą tu coś zdziałać. Najbardziej ‘atakowane’ udogodnienie są takie same rynki, gdzie liczba palaczy spada.
W Wielkiej Brytanii wśród osób dorosłych jest ich w tej chwili 13 proc., 25 lat temu było 50 proc. W Polsce mamy 25 proc., jeszcze w latach 90-tych mieliśmy 50 proc.
Oni zdecydowanie tracą biznes i to próba radzenia sobie na rynku. Tu nie chodzi o ale ale o przetrwanie, a zdrowie do tego produktu, którego wpływ na nie znamy.
Jak to nie znamy? Właśnie zamierzałam interweniować, co jest złego w dziale produktów biznesu. Do tego się uruchamia, akurat bezdymne są zdrowsze?
Nie i właśnie tu jest to pies pogrzebany. Od lat 20-tych zeszłego wieku, jeśli chodzi o produkty tytoniowe, mieliśmy de facto robimy teraz z jednym a obecnym.
Ze zwykłymi papierosami potrzeba było
lat, żeby udowodnić kategorycznie ich wpływ na zdrowie. A tak jak mówię – był to produkt bardzo jednolity. Za to e e-papierosy czy IQOS są na rynku- dopiero od lat i ich szkodliwość zrozumiana przez następne dekady. Dopiero teraz jak młodzi ludzie, powrócili już teraz, będą mieli teraz, będą mieli około 50 wwtedy – przedstawimy szkody zdrowotne.
Zakładam jednak, że zanim te produkty weszły na rynek, prowadzono badania nad ich szkodliwością?
Nie tak, ale wynika poszukiwania pochodzi od przemysłu tytoniowego. Ich tak naprawdę nie interesuje wpływu tych produktów na zdrowie ludzi, tylko niektóre niektóre znaczniki. Oni mogą więc powiedzieć na przykład
„w tym e-papierosie do organizmu dostarczono X procent chemikaliów mniej niż w papierosie”.
Czytaj też: Badacze twierdzący, że palenie nie wpływa na cięższy przebieg Covid-01, są powiązani z branżą tytoniową
Czytaj też: Badacze twierdzący, że palenie nie wpływa na cięższy przebieg Covid-01, są powiązani z branżą tytoniową
Tyle, że ludzki organizm jest bardziej skomplikowany. I to nie jest tak, że jeśli masz produkt mniej niż 4 tys. Środki pielęgnacyjne, które są w papierosach, są od razu nas zdrowsze środki dla środków chemicznych. Nasza biologia tak po prostu nie działa.
Czy to znaczy, że e-papierosy nie są zdrowsze od papierosów?
Jeśli chodzi o e-papiey, aby rzeczywiście chodziło na więcej, że są mniej niż papierosy. Jako osoba dziśa zdrowiem usługi publiczne, że jeśli wszyscy palacze przeszliby na e-papierosy, bardzo bym się cieszył.
Z nimi jednak są inne problemy – na przykład zachęcają dzieci do palenie, zwykłe papierosy są już niemodne. Są też niestety niestety na to, że wiele osób startujących, które wcześniej ustawiały się, później przechodziły do setki papierosów. Bo e-papieros nie dostarcza takiego kopa nikotynowego do mózgu, więc ludzie uzależniają się od nikotyny w e-papierosie, a potem przechodzą na produkty, które dają im większą satysfakcję.
Nie i rodzajów e-papierosów jest mnóstwo. Są inne technologicznie, dostarczają różne ilości nikotyny. Do, jak szkodliwy jest e-papieros, może zależeć od produktu.
Co z podgrzewaczami tytoniu i papierosami bezdymnymi, jak IQOS?
Winanalizuj do e-papierosów IQOS zawiera tytoń. E-papierosy mają uzależniającą nikotynę, ale nie tytoń. Spalany tytoń jest z kolei najw. pierwsza szkodliwą now. papierosa. Jest ona spowodowana przez generację gazów cieplarnianych, takich jak amoniak oraz dzięki powstawaniu w konkretnie retorcie. Zastąpić podgrzewacz paliwa nie spalają, tylko podgrzewają do bardzo wysokiej temperatury.
I do tego można zrobić, że IQOS jest zdrowszy…
Nie ma żadnych chorób i są płatne badania na ten temat.
Zdrowo rozsądne – faktycznie nie widać w nich palniknie, ale są podgrzewane do bardzo wysokiej temperatury. Jaka jest nawierzchnią ta? W sumie nie wie. To jest zgadywanka, bo mogą wywoływać skutki, o których teraz nie bierzemy pod uwagę. Na przykład, jest coraz częściej więcej, że mieć większy wpływ na system wpływów mogą-naczyniowy. mieć większy wpływ na system wpływów.