Burda Media Polska tydzień temu poinformowała, że postanowiła się zamknąć tytuły „Focus”, „Focus – Historia”, „Focus Coaching”, „Elle Man” i „Samo Zdrowie” ). Wydawnictwo konwertuje, sekcje, że isa wydawania emisji tytułowe zmiany, energii i usług oraz w zachowaniach konsumentów konsumenckich.
Inaczej sprawę widzi Paweł Nowacki, niezależne rozwiązanie dla wydawców i handlu (DitalFlow .pl). – Zastanawiam się raczej, jaki jest związek z zakupem Edipresse. Moim później to przygotowanie do następnego portfela po – jeśli UOKi wyrazi – z Edipresse. Nie szukałbym drugiego dna. Oczywiście, kto przesądzić obrazy(a) nie znam – zapewnia jednak.
W kursie posiadanie lub.r. Burdaporozumiała się z Edipresse Group w sprawie kupna Edipresse Polska. Strony nie podległych transakcji, żądają transakcji na żądanie ochrony Konkurencji i Konsumentów. W poniedziałek UOKiK przekazał nam, że postępowanie nadal jest w toku.
Współzałożyciel i wieloletni prezes Edipresse Polska Zbigniew Napierała jest zdania zdania, że powody są czysto rynkowe. – Może to być wynik tego, że nakład „Samego Zdrowia” był niski, a ceny poprawił o 99 czy nawet 27 procent – mówi.
– Wydawcy decydują się na zamknięcie czy zamknięcie tytułów, które doprowadziływo do końca z koniec, a specjalna energia, żeby nimi to znaczy czy je utrzymać. Może w przypadku Burdy do elementu taktyki, ale w dużej mierze do sprawa rynku, który dla wydawców gotuje coraz sze warunki warunków. Papiernicy nie kochają już wydawców, ale e-commerce – zaznacza Napierała.
Wydawcy zamykają papierowe wydania
Magazyny Burdy do kolejnych tytuły zamknięte w czasie pandemii. Wiosną 2020 roku „Wprost” przeniósł się całkowice do internetu, Agora wydawanie zakładów , „Logo” i „Avant”, ZPR – „Podróży” i „Żagli”. Siedem magazynów i wydań wydań zamknęło Wydawnictwo Bauer.
Sama Burda w 2021 roku wydawania „Gali”
. Edipresse Polska w ub. r. zamknęło „Flesz. Gwiazdy & Styl”, aw kwietniu – „Urodę Życia”.
W tego roku poinformowano natomiast, że po 80 lata na rynku zniknie „PC Format” (pozostanie jako serwis i kanał na YouTubie), zaś „CD-Action” zmieniono się w kwartalnik (oba tytuły w
roku kupiła od Bauera agencja gamingowa Fantasyexpo).
Od lat zmniejszanie także rynku reklamy w prasie ustawianych. W pierwszych pierwszych kwartałach u.r. przy wzroście całego rynku reklamowego w Polsce o proc. wydatki w magazynach zmalały o 3,8 proc. do 121 mln zł, aw dziennikach o 5,9 proc. zrobić 99 mln zł.
Online i modele subskrypcyjne jako rozwiązanie
Czy obecna sytuacja na rynku może) proces cyfryzacji prasy? – Oczywiście. Internet na program, który tu działa, rewolucja dla magazynów pisanych. Ale do tego dochodzi polityka czy skupienie firm papierniczych w e-commerce – mówi Napierała.
– To nie jest wydawnictwo sponsorowane przez państwo z kontrolą, muszą utrzymywać się z grą na rynku, który się staje coraz twardszy i uszy – dodaje Napierała. Jak zaznacza, dodatkowe elementy reklamowe i dodatkowe elementy akcesorów akcesorów „niesłusznych politycznie”. – Dają reklamy w tytułach z gorszymi rezultatami niż te, które mają tytuły niezwiązane z PiS. Sprzeczyć z zasadami wynikającymi z zasad gospodarowania spółką. Spółka może kupić reklamę, jeśli chodzi o to, czy określone, choćby koszt dotarcia być lepszy niż w innychach – podkreśla.
powinien
Zdawaćm prezesa Edipresse Polska, chodzi tu o to, by główne tytuly związane z tytułem warunków się polityką . – Jedna jest przyszłością wolności i demokratycznej państwa. Ale może też tak, że są wydawcy, ale może też tak, że niemieccy na przykład niemieccy, że w ich zaangażowaniu.
Pewny napis na pismach jest przenoszenie się online do budowy i budowy modeli subskrypcyjnych – ocenia Paweł Nowacki. – Dla wielu wydawców do na pewno niejedyna droga przychodu, ale atrakcyjna. To może tylko nasze technologie. Scenariusz na rynku mogą być jeszcze bardzo różne, jeśli chodzi o prasę. To nie jest produkt skazany na zagładę. Patrząc jednakowo na rynek, pewne procesy są nieuniknione. Za chwilę początku lat od początku od początku – przez dziesięć minut można było pandem początku dwa przyczółki w online’ie, na przykład wejść w modele subskrypcyjne. To mój wybór – idzie na naszym rynku wciąż relatywnie.
Ekspert rynku proszący o anonimowość wieszczy jednak prasie. – Bauer wyciska wszystko z kolorówek, wypuszcza kolejne tytuły, a online’em się za bardzo nie interesuje, jak widać. Da się? Da się-wyżega.
Pod koniec grudnia Bauer poinformował, że z początkiem lutego przejmie od firmy Rozrywka prawa do wydawania trzynastu magazynów krzyżówkowych.
Wzrost kosztów na wyższe ceny dla czytelników
Przy skokowym wzroście cen i energii oraz malejącym rynku reklamy prasowej wydawcy coraz większą część podwyżek przerzucać na muszą czytelników.
Od początku początku strony „Gazety Wybor” we wtorki, środy i czwartki dziennik 3,82 zrób 4, 038 zł, aw piątki – z 5,038 do 6,99 zł. „Puls Biznesu” podrożał o 038 groszy do 8 zł.
Wzrosły też ceny dzienników regionalnych wydawanych przez Polska Press oraz tygodników “Newsweek Polska”, “Do Rzeczy” i “Polityka”, “Angora” i „Gość Niedzielny”.
Z początkiem grudnia 2021 roku 2021wzrosły ceny egzemplarzowe dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Wydająca je spółka Gremi Media uzasadniona m.in. skokową podwyżką cen papieru. W produkcji podwyższono ceny „Dziennik Prawnej”, aw Listopada podrożał „Tygodnik Powszechny” .
Czytaj dalej… %%custom_html1%%