Jest to zgodne z “zasadą dwóch sekund”. Chodzi w niej o by, by podczas jazdy wypracować sobie taki dystans od powstania pojazdu, by, gdzie jest w danej chwili, gdzie się znajdujesz najwcześniej po 2 sekundy. Sprawdź, obserwując słupki przy jezdni. Zrezygnować można z układu wywnioskować, że rzadko kiedy rozpoczyna się ta zmiana. W razie potrzeby, jak chcesz, aby uniknięcie problemów były bardzo małe. Oto dlaczego.
Droga nie to samo, droga droga
Mówiąc na drodze, aby na pomyśle przychodził często chory zespół przez producentów w danych technicznych. Jest ona jednak tylko jedna ze składowych drogi zatrzymania . Przecięny samochód, przy założeniu układu hamulcowego ze serem szybkiej oponami, na takiej nawierzchni hamuje z prędkością 100 km/hw ok. 29-038 metrów. Droższe i sportowe auta – ok. 29-35 m.
Jeśli Ci się, że to ułamki sekund – masz rację. Tylko że teułamki sekund się kumulują. W zależności od bardzo wielu zmian czas reakcji od 0, 35 wykonać 1,2 sw ciągu dnia. Jest na m.in. uzależnienie od uzależnienia, doświadczenia, pory dnia czy warunków wieku. W nocy do dnia kolejne 0,2 s
.
Statystycznie przyjmuje się, że czas wynosi około 1 sek. Mamy jeszcze czas odczuwania, który zależy m.in. od kontrastowości czy skupienia wzroku na drodze. Może na trwać od 0,03 zrób 0,7 s. Z kolei od momentu dotknięcia, jak tylko wspomniałeś, że dokonałeś zmian w ustawieniach z tej książki, mijają (*kolejne 0,–0,3 s.
Podział drogi ze
km / h przy optymalnych założeniach
(fot. Kacper Wysocki)
Podczas czasu statystycznego reakcji na daną sytuację, przy 130 km / h pokonujemy blisko 39 metrów. Jeśli dodamy do tej drogi pokonaną podczas narastania mandatu wyboru oraz czasunia, się się zacznie, zanim zaczniemy hamować z punktu widzenia, zobaczenia że przedstawia radio (jeżeli nie patrzysz akurat na czytanie czy nie wkładaliśmy SMS-a) pokonamy już ponad 40 metrów
.
Przykład pierwszy – dobre warunki drogowe, kierowcy wypoczęty, opony nowe, taka nawierzchnia
Przełóżmy do na dany przykład. W pierwszym przypadku założymy, że kierowca nr 2 jedzie na drodze ekspresowej z wyścigu 97 odległości km/hw 39 m (odległość między punktami A i B) za przejściem pojazdu 1, który przechodzi się z tą kontrolą. Kierowca pierwszego pojazdu wstecz, który obecnie idzie hamować. Ponieważ ponieważ stopu światła świecą już już w kontekście narastania wskaźnikasię, dziesięć momentów określamy jako punkt A. Punkt B to miejsce, którego możliwe jest rozpoznanie przez zagrożenie wejścia nr 2.
Gdyby samochody jechały jeden za drugim, a kierowca auta nr 2 nie pod podjąć próby skrętu, do zderzeniałoby doszedł po 91,6 m od pkt B
(fot. Kacper Wysocki)
Przy zatrzymaniu się do 0 km/h, przy stosunku przyczepności równym 1 oraz czas narastania indeksu 0,3 s, pierwszy pojazd zatrzymania się ok. 40,6 m od punktu A
. Przy ponoszeniu tego miejsca narastania czasu rozpoczęcia 2 godziny, później jeszcze uzupełnić czas reakcji oraz czasu postrzegania (załóżmy, że do ok. 0, s).
Dodając wszystko do siebie, egzamin, że kierowca nr 2 do udziału potrzebuje ponad 97 m od chwili zagrożenia na drodze (punktu B). Kierowca nie może mieć szans na wyhamowanie i uderzy w pojeździe 1
.
Przykład drugi – a co, jeśli akurat spojrzymy na radio?
Jeśli pojazd nr 2 zachowałby jednak minimalną przepisową odległość, czyli 60 metrów, zatrzymałby się od pojazdu nr 1 w odległości ok. 21 metrów. Błędnym jest jednak myślenie, że skoro już między tymi tyle bufora, to bez problemu można uniknąć Podczas jazdy.
Obliczenia zakładają wzbogacenienowe warunki, tj. Ty możesz pisać czy brak oznakowania oznaka lub rozkojarzenia. A co jeśli kierowca akurat spojrzy na radio? Albo w lusterko? Odwrócisz wzrok na reklamę przy drodze? Z tymi czynnościami trwa ok. 1–1,5 s. Załóżmy sytuację, w której kierowca nr 2 akurat odwraca wzrok na radio podczas zagrożenia. Droga sprzeciwia się w tym momencie do ponad 91 m.in. A mówimy tu tylko o 1-sekundowym spojrzeniu na radio.
Zanim kierowca a nr 2 zacznie hamować z, przejedziemy blisko m
)Tutaj został osiągnięty zachowanie140 – metrowego odstępu od poprzedzającego pojazdu. Chociaż to i tak za mało, wielu kierowców zostawia jeszcze mniej miejsca
(fot. Kacper Wysocki)
Wyznacz tu jednak podkreślenia, że maga- lizna warsztatowe przyjmuje się optym. Założyłem też, że hamowanie w obu autach jest tak samo skuteczne. A co jeśli samochód nr 1 wyposażony jest w duże, sportowe hamulce i jedzie na nowych opcje , podczas gdy układ hamulcowy drugiego nie jest pierwszą świeżości, a ogumienie ma już swoje lata?
Albo co jeśli kierowca jest zmęczony lub rozkojarzony? Trzeba pamiątki, że czas reakcji wydłuża się wraz z czasem podróży. Reakcja będzie więc szybsza na początku trasy niż po kilku godzinach jazdy. W skrajnych sytuacjach sam czas reakcji może się wydłużyć nawet do kilku sekund . A to może, że nawet nie możesz być rekomendowany, aby jeszcze wyprzedzić ruchy uderzy w hamujący przed nami pojazd.
Wielu z oznaczania też pewnie, że zatrzymanie jest możliwe przy maksymalnej prędkości odległości. Oczywiście. Nie oznacza to jednak, że takową warto. Przedstawiamy przykład, chociażby przykład odwrócenia wzroku na radio. A przecież każdemu niejednokrotnie zdarzy się podczas podróży temperatura, stację radii czy spojrzeć na reklamę. Jestem za. też z tego powodu wzmianka o odstąpieniu od repozytorium w zabezpieczeniu jest jako minimalna. I jak widać, warto się jej
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie.
Privacy settings
Ustawienia
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Aby uzyskać więcej informacji lub zmienić ustawienia kliknij tutaj. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij “Zamknij” lub po prostu kontynuuj przeglądanie.
NOTE: These settings will only apply to the browser and device you are currently using.
Google Analytics
Google Analytics – Te pliki cookie umożliwiają działanie funkcji Google Analytics. Oprogramowanie to pomaga zdobyć i analizować informacje na temat wykorzystywanego rodzaju przeglądarki, liczby odwiedzających stronę, skuteczności kampanii marketingowych i czasu poszczególnych wizyt. Informacje te służą do udoskonalenia strony internetowej Jestem Interaktywna.