Rearview shot of a caregiver and her patient out for a walk in facility garden

Wielu Amerykanów nie może się doczekać, aby uzyskać COVID – 19 szczepionka. Dzwonią pod numery infolinii. Szukają w Internecie klinik szczepionkowych. Czekają godzinami w kolejce. Jednak inni, którzy mają łatwy dostęp do szczepionki, odrzucili ją w dużych ilościach. Personel w placówkach opieki długoterminowej był traktowany priorytetowo, aby otrzymać szczepionkę, ale wielu z nich decyduje się nie szczepić. Dlaczego?

Nikt nie jest lepiej zaznajomiony z wpływem COVID – 19 niż personel domów opieki i domów opieki, które były punktem zerowym dla pandemii. Wirus zaraził się dużą liczbą mieszkańców i personelu. Prawie 40% zgonów z powodu COVID w USA miało miejsce wśród mieszkańców tych placówek. Ponad 1 500 personelu domów opieki również zmarło z powodu COVID, co sprawia, że ​​opiekun w domu opieki jest najbardziej niebezpieczną pracą w Ameryce.

Niemniej jednak wielu pracowników opieki długoterminowej nadal odmawia przyjęcia szczepionki COVID – 19. W ostatnim raporcie CDC, domy opieki miały średni wskaźnik szczepień 37. 5% dla personelu w pierwszym miesiącu federalnego wysiłku szczepień; Dla porównania, mediana 77. 8% mieszkańców domów opieki otrzymało szczepionkę. Zaskoczyło to niektórych decydentów. Niedawno pełniący obowiązki sekretarza ds. Zdrowia stanu Maryland powiedział prawodawcom, że około jedna trzecia do połowy pracowników, którzy zaproponowali szczepionkę, zdecydowała się ją przyjąć – nie można nawet spodziewać się 80% do 90%. W nieco pozytywnych wiadomościach na początku tego miesiąca duża krajowa sieć domów opieki podała 61% personelu i 84% mieszkańców zostało zaszczepionych na początku lutego, co nadal jest dalekie od oczekiwań wielu decydentów.

Problem informacyjny czy problem zaufania?

Wielu ekspertów przypisuje niskie wskaźniki szczepień wśród personelu problemowi informacyjnemu. Rzeczywiście, niedawna ankieta przeprowadzona wśród opiekunów domów opieki sugeruje, że wielu pracowników martwi się bezpieczeństwem szczepionek i skutkami ubocznymi. Jednak duże kampanie informacyjne, w tym dobrze przygotowane zestawy narzędzi i arkusze informacyjne, nie były wystarczające. Problem nie dotyczy tylko braku informacji, ale także tego, kto je dostarcza. Bezpośrednim opiekunom w opiece długoterminowej może brakować informacji o szczepionce, ale brakuje im również zaufania do kierownictwa placówki.

Historycznie nie docenialiśmy pracy opiekunów w placówkach opieki długoterminowej. Wykonują trudną pracę za wynagrodzenie równe lub bliskie płacy minimalnej, z kilkoma świadczeniami, takimi jak ubezpieczenie zdrowotne lub płatne zwolnienie chorobowe. Często pracują w wielu zakładach, aby zarobić na utrzymanie. W wielu obiektach brakuje personelu, a obroty są wysokie. Zdecydowana większość opiekunów to kobiety, a wiele z nich to osoby kolorowe i niedawni imigranci. Mogą być źle traktowani, gdy są zmuszani do długich godzin pracy za niskie wynagrodzenie.

Od początku pandemii ta siła robocza jest dalej wykorzystywana. Często musieli pracować w obiektach, w których był bardzo mało personelu, bez odpowiedniego sprzętu ochrony osobistej lub szybkich testów COVID. Wielu pracowników nie otrzymało wynagrodzenia za ryzyko lub bohatera pomimo pracy w najbardziej niebezpiecznych warunkach. Nic dziwnego, że wielu pracowników nie ufa kierownictwu w obiektach, w których pracują.

Rola zaufania, mandaty szczepień i zachęty pieniężne

)

Biorąc pod uwagę brak zaufania wśród opiekunów, personel nie tylko potrzebuje więcej informacji na temat bezpieczeństwa szczepionki; muszą usłyszeć tę wiadomość z zaufanego źródła. Niektóre placówki mające lepsze relacje między pracodawcą a pracownikiem były w stanie przeprowadzić takie rozmowy, jak odnotowano w niedawnym artykule z New Yorker .

To zaufanie między kierownictwem obiektu a personelem nie powstaje z dnia na dzień. Obiekty pozbawione tej kultury będą musiały zwrócić się do zaufanego źródła w obiekcie lub w jego pobliżu. W niektórych przypadkach mogą to być szanowani lekarze i personel pracujący w placówce. W innych przypadkach może to być organizacja zawodowa.

Czy istnieje rola polityki w zakresie zwiększania wskaźników szczepień personelu? Może. Jednym z pomysłów jest upoważnienie personelu do przyjęcia szczepionki. Rząd federalny był niechętny, aby to zrobić, zwłaszcza że szczepionka została zatwierdzona w drodze zezwolenia na użycie w nagłych wypadkach. Chociaż kilka sieci wspomaganych żyjących wydało nakaz szczepienia, większość firm nie wybrała tej drogi. Wszyscy przyznają, że mandaty będą miały zamierzony skutek w postaci zwiększenia wskaźników szczepień wśród pracowników. Jednak mandaty mogą mieć również niezamierzony skutek, polegający na tym, że niektórzy pracownicy raczej opuszczą swoje stanowiska niż zostaną zaszczepieni. Wszystko wraca do zaufania. Biorąc pod uwagę poważne braki kadrowe i wyzwanie związane z rekrutacją nowych pracowników na te stanowiska, zakłady nie mogą sobie pozwolić na utratę większej liczby pracowników.

Innym podejściem jest płacenie personelowi za przyjęcie szczepionki. Niektóre obiekty oferują bezpłatne śniadanie lub karty podarunkowe. Te nagrody są ładne, ale dość symboliczne i mało prawdopodobne, aby zbytnio poruszyły igłą. Większe kwoty gotówki, takie jak $ 500 za pierwszy strzał i 1 $, 000 przy drugim strzale prawdopodobnie zmotywowałoby więcej pracowników do szczepienia. Istnieją jednak kwestie etyczne dotyczące płacenia pracownikom, a finansowanie tych płatności wymagałoby wsparcia rządowego.

Ostatecznie, bez względu na podejście, zaufanie i relacje będą miały kluczowe znaczenie rozwiązanie tej sytuacji. W przypadku zaszczepienia personelu placówki opieki długoterminowej ważne są wiadomości, które udostępniamy, ale także posłaniec, który dostarcza te informacje.

Follow me on Twitter @DavidCGrabowski