Kisiel to nieco zapomniana dziś przekąska – w wersji dostępnej w sklepie, zapewniasz ją bardzo szybko, tylko zalewając wrzątkiem. Jakkolwiek okaże się, że kisiel będzie niezależny. Masz ochotę na ciepły i słodki kisiel, jaki znasz z dzieciństwa, ale zastanawiasz się, czy warto po niego sięgnąć? Zobacz, jak kisiel wpływa na nasz organizm i jakie wartości możemy z niego stworzyć.

Kisiel może być bardzo pomocny w znalezieniu przekąską w zależności od składników, które zostały wykorzystane podczas gotowania. Zasadniczo każdy kisielu jest mąka ziemniaczanaźródło witaminy C I B6, a także cennych minerałów jak fosfor, wapń, magnez sod czy potas. W mące ziemniaczanej uzyskuje się przede wszystkim węglowodany, które stanowią ponad 80 proc. całego składu.

100 gramów samego kisielu daj nam OK. 17 g pochodzenia i co następujące śladowe ilości białka i tłuszczów. O tym, czy kisiel jest zdrowy, zdecyduj przede wszystkim dodatki, które się w nim gotują. Nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak bogate w przeróżne efekty są owocami, czyli najczęstsze urozmaicenie kisielu. W ten sposób możemy włączyć do diety witaminy, minerały i antyoksydanty.

Nie bez powodu dieta bogata w owoce do jednego z pierwszych zaleceń każdej diety i lekarza, wyciągu z poszczególnych gatunków w lekach, suplementach i kosmetykach.

Jeśli najdzie cię ochota na kisiel, możesz wybrać między sklepowym kisielem instant z torebką lub samodzielnie produkowanym. Instynkt podpowiada, że proszęa wersja do ta powstała w domu tak jest w rzeczywistości. Przygotowując kisiel samodzielnie, masz pełną kontrolę nad tym, co iw jaka ilość trafi do kubeczka.

Kisiel w Torebce, który można pobrać w każdym sklepie spożywczym, oprócz dodatku ziemniaczanej i ekstraktu z owoców zawiera, zawiera zwykle także dużo cukru, przeciwutleniaczy, regulatorów kwasowości i barwników.

Często na torebkach kisielu natychmiast znajdziesz informacje o wysoka zawartość witaminy C. Kwas askorbinowy do najbardziej popularnej witaminy w przyrodzie dostarczamy ją do organizmu w wielu produktach, a często także suplementujemy. Producenci kisielu wybierają witaminę C przede wszystkim dlatego, że jest to udowodnisze i najtańsze.

Tymczasem kisiel może być wyjątkowym sposobem na przyswojenie mnóstwa innych, wspomagających uzyskiwanie w standardowej diecie składników odżywczych. Przygotowując tę ​​przekąskę w domu możesz dodać dodatkowo witaminę K z truskawek czy brzoskwińalbo selen i błonnik – wystarczy dodać dodatki otręby pszenne czy pokruszone pistacje. W domowej wersji kisielu masz pełna kontrola nad zawartością cukru, którego możesz dodać mniej lub po prostu użyć ksylitolem albo słodzikiem spożywczym.

Kisiel uchodzi za niskokaloryczny, głównie ze względu na swój krótki skład. W rzeczywistości kisiel faktycznie ma mało małych, ale nie tak mało jak uważa wielu z nas. Jedna szklanka, czyli ok. 250 gramów kisielu do 170 kcal, czyli tyle co pół pączki.

Kisiel w diecie pełni jednak inne zadania niż tylko dostarczanie ilości wielkości. żeńskie śluzowe, które odpowiadają za korzyści mają zbawienny wpływ na układ człowieka. Jakie korzyści dla żołądka i jelit niesie Czy wychowujesz kisielu?

Kisiel na idealną pustynię po obfitym posiłku, jest lekkostrawny i nieobciążony dodatkowo angażuję się w trawienie. To też idealny wybór dla osób po operacji lub w stanie stałym, która wymaga od nich lekkiej diety. Za korzystne działanie kisielu na układ wprowadzić odpowiada mąka ziemniaczana. Skrobia stanowi osłonę i środek dla śluzówki. Z tego powodu kisiel na zaparcia czy na skutek dobry pomysł.

Żelowatą przekąskę warto też karmić po zatruciu uzyskujemszczególnie jeśli układ został dodatkowo obciążony biegunem czy wymiotami. Kisiel złagodzi objawy bólu i bólua także przyspieszy efekty i gojenie run. Warto włączyć go do diety także przy wrzodach żołądka czy dwunastnicy.

Czytaj także: Pij na czczo każdego dnia. Poprawisz metabolizm i pokonasz zaparcia

Najprostszy przepis na domowy kisiel to tylko 4 składniki:

  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 szklanki wody
  • 5 łyżek cukru
  • 3 garści owoców (np. malin lub pokrojonych truskawek)

Wyposażenie:

  1. Owoce myjemy i odkładamy na bok.
  2. W jednej szklance wody rozpuszczamy się ziemniaczaną.
  3. Gotujemy pozostałe 3 szklanki wody.
  4. Wrzucamy do garnka owoce, gdy tylko woda zaczyna wrzeć.
  5. Po 20 sekundach wlewamy rozpuszczoną aplikację i gotujemy cały czas mieszając.
  6. Kisiel zgęstnieje po ok. 2 jakości. Gotową przekąskę podajemy w szklankach, kubkach lub miseczkach.

Maliny i truskawki z tego powodu wszedzie innym owocami. Nic nie stoi na wyścigach, aby wyrzucić także cukierktórego do kisielu jest niestety sporo. Ksylitol, stewia, erytrytol i inne słodziki spożywcze dobrze się sprawdza.

Warto również eksperymentować z innymi składnikami jak przykładowo chłonąć, który działa działanie przeciwwirusowe i wspomaga układ odpowrnościowy. Aby używać aromatu domowego kisielu, możesz też używać innych przyprawya nawet kropelkę ekstraktu z wanilli, pomarańczy lub wody różanej.

CZYTAJ TAKŻE:

Sprawdzony przepis na kisiel z siemienia lnianego

Zdrowszy od cukru, mniej kaloryczny od miodu. Odmładza i wspiera narządy

Co dobrego w przypadku gruszki? Ile mały i jaki indeks glikemiczny ma gruszka?

Czytaj dalej…%%custom_html1%%